tisdag 13 augusti 2013

solskenspromenad

Det känns som det är mitt i natten när jag vaknar.
Kroppen är tung.
Tyngre än den brukar vara.
Jag tror jag rör mig ganska sakta där jag låter kroppen vakna till liv.
Skor, rufsigt hår och en hundpromenad senare är jag mer vid liv.


Jag nynnar hela morgonen tillsammans med Eldkvarn.
Jag borde tala mer tänker jag.
Säga hur jag känner och vad jag tycker.
Men jag tänker det mest.
Eller skriver det här.

Borde tala mer med dem som betyder något för mig.

Därför skriver jag ett extra långt sms till min syster när hon inte svarar i telefonen då jag ringer.

Extra långt.

Jag skriver det jag behöver skriva.
Och jag vet att hon bara tar in allt
Och så skickar hon en kärleksförklaring tillbaka.


På armen hänger jag en bunt med peacemärken.
Det behövs tänker jag.
Mycket mer av.
Peace.

Nu är det dags igen.
För jobb.

Ha en underbar Tisdag!
Sa jag det-
Att solen skiner idag?


3 kommentarer:

  1. Du skriver så klokt jämt, så vackert och jag ryser i hela kroppen. Skulle vilja skriva mer jag också, men jag vet inte... kanske en dag, när jag fattat modet.
    KRAM till dig du fina!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Så är det för mig med... Lättare att uttrycka mig i skrift än att säga det..
    Men fint tycker jag att det är.
    Och fint tycker jag att det är att få ta del av dina tankar och ord.
    Här lyser solen nu med, efter en rejäl regnskur.. Tänk att det oftast stämmer ändå, både i livet och bokstavligt talat... Efter regn kommer S O L ..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk vacker blogg du har människa. Och vilken fin tatuering. Tack!

    SvaraRadera