måndag 12 augusti 2013

De sover än

Hösten är på väg och jag vet det.
En tjej skriver att jag ska ta den med öppen famn,
och jag läser hennes ord två gånger.

Sen lovar jag.

Lovar mig själv att ta hösten med öppna armar.


För det är väl bra typiskt mig tänker jag.
Typiskt mig att redan i Augusti oroa mig för vintern som väntar i Januari.

Nu.
Lev nu.
Här.



Säger jag till mig själv för säkert 1000:e gången.
Jag gör det.
Lever här.
Nu.

Och i ett mail frågar någon vem jag är lik.
Jag är nog inte lik någon alls tänker jag.
Varken utseendemässigt eller inuti.
Hur skulle jag..
jag känner ingen som är som mig.

.)


Ha en alldeles UNDERBAR Måndag!




13 kommentarer:

  1. Du är klok och skriver så vackert! Ja, nu njuter vi. Här och nu!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Petronella!
      (det rimmar ju!.)

      Och ja så gör vi.
      Njuter här och nu.
      Nu.

      Kram

      Radera
  2. Visst är den det... Men än är set sommar kvar i luften och somriga aktiviteter finns kvar att göra...
    Än en gång jättefina bilder!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det finns ju det, mycket av sommaren kvar.
      Så jag lyssnar på dig och så tar vi hösten med öppna armar!
      KRAM!

      Radera
  3. Nej, jag vill inte oroa mig för den kalla vintern när sommaren fortfarande är så fantastiskt fin.

    SvaraRadera
  4. Ja nu tar vi och lever här och nu tycker jag, det är viktigt :) Jag älskar höst, jag älskar vinter, men inte när det blir alldeles för mörkt. Vi kan peppa varann i mörkaste vinterkylan, lysa upp tillvaron för varann, det vet jag att du kommer göra för mig iallafall ;) Här i cybervärlden =)

    Vackra bilder, alltid.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör vi, vi peppar varandra. Tur jag har dig/er!!
      Ta hand om dig och tack för att du tar dig tiden och skriver några ord!
      KRAM!

      Radera
  5. Där var det bestämt då! Här och nu!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är ok med höst när sommaren har varit så fin som i år! Viktigt att leva här och nu!
    Vackra bilder, kram Suss

    Ps, har mailat dig angående butiken.

    SvaraRadera
  7. Du skriver så vackert. Säg det tre gånger varje dag. Här och nu. Öppna armar. Och vips så njuter du av vinden som tjuter utanför fönstren och de små värmeljusen som kämpar på fönsterbrädan. Jag tror det i alla fall. Tankens kraft och så du vet. Och hösten är vacker. Och framför allt så måste hösten komma så vintern kan komma och så att sommaren sen kan komma igen.

    Ha nu en underbar natt och en härlig tisdag imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla Johanna.
      Vad glad jag blir att du tar dig tid. Och du är så klok.
      Jag gör vad du skriver. Säger det tre gånger varje dag!
      Tack fina!

      KRAM!

      Radera