måndag 26 augusti 2013

Kräftans fest

En helg går så fort.

För fort.

Det blir Fredag och man blir pepp så in i.
Hela dagar utan skola och med långa frukostar.
Jag jobbar ju alltid, men att det är helg och ingen behöver tjatas på är så mycket trevligare.
Fredagen kom 
Fredagen gick.
Och så kom Kräftfesten och den tog slut även den.


Skratten ebbade ut i natten.
Vinglasen tömdes och kräftor åts upp.
Kräftans fest tog slut.


Och någonstans mitt i ruset av att fortfarande ha sommarkväll, 
kom hösten och sa att han tänker stanna nu.
Jag kände det på luften som höll mina tår kalla under kvällen, hörde det på brisen vinden la i min trädgård.
Hösten tänker ta över nu tänkte jag.



Och i trädgården står de extra möblerna kvar.
Dynorna ligger kvar och är våta av morgonens dagg.
En flaska skumpa står avställd på en bänk.
Tack Augusti för ditt vackraste jag.


För nu är det Måndag igen.
Jag har möte med en fin tjej vid namn Rebecka, vi ska kolla in vårens mode tillsammans.
Och efter Rebecka väntar en snygg kvinna vid namn Pia på att få mina foton till sig.
För det händer ju saker nu,
massor av saker.
Och jag är så glad, glad över sakerna som händer nu.
Med alla möten och alla kreativa stunder.
Så glad och så tacksam.

Även om kräftfesten var tvungen att ta slut.
Även då.



3 kommentarer:

  1. Härligt att det händer en massa roligt och visst är den på väg....

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Jamen vad kul och roligt med massa saker som händer! Liiiite nyfiken blir man ju allt, vet ju att du är så kreativ och duktig så det blir säkert något spännande du hittat på!
    KRAM Judita

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att det händer en massa härliga saker =)) Å kräftfest, gud va kul, blir ingen för mig i år..
    Visst har augusti visat sig från sin bästa sida i år, ljuvligt!
    Nu hoppas vi att september blir lika fin :)

    Kram och ta hand om dig fina du,
    Catta

    SvaraRadera