söndag 25 augusti 2013

lära en gammal hund sitta

Det är svårt.
Det har jag hört, tänker jag när jag ännu en gång ska svara på ett vackert mail någon av er skickat.
Svårt att lära en gammal hund att sitta.
En gammal hund som mig.


Jag brukar kisa och viska.
-Du måste lyssna på dem.
Lita på.

Men det inte lätt.
Mycket lättare att inte lyssna.
Inte tro på vad man hör.
Som man alltid gjort förut.
Innan.
Inte lita på.

Men jag gör det varje dag.
Öppnar själen och släpper känslor in.
Jag hör orden, känner glädjen, försöker.
Lita på.


Mitt bagage är svårt att dras med.
Svårt att orka med.
Vissa dagar letar jag efter den där stationen där man kan lägga av sitt bagage för någon annan att sköta om.
Men jag vet.
Jag vet.

Jag kastar upp ryggsäcken på min rygg igen och lär om.
Ännu en gång, lär jag mig själv att försöka tro.
På mig själv och det jag gör och faktiskt är bra på.

Den där flickan i den knubbiga kroppen och klumpen i magen som aldrig ville försvinna.
Hon finns kvar.
flickan med självsäkerheten som aldrig fanns eller tron på att någon ville ha med henne att göra egenltligen.
Hon finns kvar.

Men jag är tyst nu.
När hon kommer.
Jag är tyst tills hon blir tyst.
Sen tar jag ett nytt andetag och tänker klart.
Öppnar själen och låter känslorna in.

Det här är jag.
Och en vacker dag kanske jag kommer dit.
Dit då jag tror helt och fullt på alla fina orden jag får.
För jag vill.
och jag älskar dem.
Är evigt tacksam för dem.

För er.

För att ni hjälper mig växa på denna stig som kallas livet.
Så jag vandrar vidare och försöker evigt lära denna gamla hund att sitta.








11 kommentarer:

  1. Hej! Ville mest bara säga att jag tycker du verkar vara en fantastisk människa! Hittade din butik/instagram/Facebook och blogg för några veckor sen och du delar med dig av så fina bilder, fina ord och massvis med inspiration! Tack för det!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad glad jag blir när du gör det, tar dig tid och skriver de fina orden till mig. tack.
      Tack själv för allt det fina du ger mig tillbaka !
      Tack och ha en fin vecka.
      Kram

      Radera
  2. Fina bilder! Som alltid på allt vackert!
    Och du... lyssna på dem, de fina orden som skrivs till dig för att du är den du är, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Suss!
      Och du ger mig så styrka ofta min vän, när du kikar in här och lämnar ett avtryck. tack!
      Kram

      Radera
  3. Ja lyssna och ta in allt du har. Jag kanske inte har varit hon själv, men jag har varit och är omgiven av underbara och vackra och kloka och enastående människor som inte förstår det. Som bara låter orden studsa på huden som vattendroppar som om det vore småsten som kastades på ett fort. Och det är så hemskt och tråkigt att se att lampan inte tänds av orden utan att den skyms av de negativa tankarna. Men det är bara att jobba, att lyssna och höra och en dag, då och då och kanske mer ofta ju längre tiden går, kommer orden sprida värme och fastna. Det är värt att försöka lära sig sitta, det är jag övertygad om.

    Och fantastiska bilder!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johanna,
      tack fina du. för orden du ger mig måste jag läsa två gånger.
      Jag läser dem och tar in. försöker.
      Och jag vet att du har rätt, och jag vet att jag ska fortsätta kämpa. med mig.
      Du är så klok. och så fin.
      Tac snälla.
      KRAM!

      Radera
  4. Du är så fin och vacker, precis så här.

    Jag fick förra helgen höra ord som först gjorde ont, jag var inte beredd. Men så tänkte jag....de definierar inte mig. Den här personen känner inte mig. Det är ju flera sidor av den här tjejen Lotta, en insida och en utsida. Den här såg bara utsidan. Vill ju tycka om båda, även om utsidan är lite knubbigare än vad jag önskar just nu. Det är ok.

    KRAM

    xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta.
      Ja vist är det så, de som säger det negativa är ju inget att ha.
      De känner ju inte mig som den jag är.. men är de inget för mig så har de nog rätt. Då gillar de nog inte mig.
      Och det där med utsidan är jag så jävla trött på. Hela mitt liv har det jagast, och aldrig tycks jag se vad någon annan ser ändå.. antagligen inte förrän jag ser insidan för det den är. På riktigt.
      Och du Lotta, du är ju så fin så man smäller av, helt och hållet! och då vet jag inte ens hur du ser ut!!! jag bara vet vad du är för nån.. för en kvinna som dig hittar man inte ofta. Kanske adrig.

      KRAM!!!!!

      Radera