onsdag 21 augusti 2013

ett brev från sommaren

Jag ler när jag minns den.
Sommaren.
Ni vet med mig att den var underbart vacker.
Den var så mycket sommar att man knappt kunde tro det.
Sol när jag vaknade och sol när jobbets timmar var slut.
Sommar.


Och jag öppnar upp för hösten nu.
För den är där ute, kanske inte fullt och helt.
Men den finns där.
Jag känner den.

Jag väljer andra toner på kläderna, måste packa med en kofta ifall..
hösten är på väg.


Och igår.
När jag egentligen ville ligga under ett duntäcke i soffan och se ett avsnitt av walking dead och hosta i min ensamhet.
Då ryckte jag upp mig och gjorde det jag lovat honom.
Sonen i mitten.
En dag ensam med mig och några affärer som har kläder.
Så så fick det bli.
Hans höstgarderob är uppdaterad.
Och ni kan tro att han är nöjd.
Så nöjd.



Och han vet precis vad han vill.
Vilket var väldigt skönt för en mamma som är så förkyld att lungorna liksom inte riktigt orkar andas utan ansträngning.
Så skönt att han vet vad han vill.

ibland.
.)

Nu jobb.
Och redan Onsdag.
Tiden alltså.
Tiden.




5 kommentarer:

  1. Vilken fin kille du har! Visst är det kul att få uppdatera garderoben både åt sig själv och åt barnen- det är det roliga med hösten!
    KRAM vännen!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Så söt och fin kille!:)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  3. Å, så fin han är, er kille! Lycka att få gå shoppa med dig ;)

    Visst har sommaren varit härlig. Den hänger kvar här, i New York. Idag 29 grader varmt. Koftan känns avlägsen....men jag får längtan efter krispiga höstdagar och pumpor.

    KRAM xoxo

    SvaraRadera
  4. Så fin han är och så coolt att han vet vad han vill ha!
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. simply-delicious.se23 augusti 2013 kl. 17:35

    Oj så fin & cool kille! Och oj så stora de är. Barnen våra. Men fina är de! :) Hoppas du mår bättre!

    kramar

    SvaraRadera