onsdag 24 juli 2013

sommar

Idag när jag vaknar.
Först av alla precis som det ska vara.
Då finns den där, här.
Sommaren.
Den stannar liksom kvar på allvar och jag kan inte låta bli att le för mig själv.
Jag ler när jag sätter mig i trädgården med min kopp kaffe och vickar på tårna framför poolkanten.

Tack sommaren.
Jag älskar dig.


Vi måste köra till Österlen efter jobbet säger jag till mannen innan vi somnar.
Mm det är mysigt säger han precis innan han sluter ögonen.
Mysigt säger han.

underbart säger jag.

Så om inte idag, så kanske i morgon.
Kör vi till Österlen.

Ja det gör vi.



2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Underbart. Österlen är verkligen underbart. Saknar att jag inte kommer dit i år.
    Njut lite för mig också vackra kvinna.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej raring!
    Ja jag kände samma sak för det hemmet! Så mycket som tilltalar mig där. Hade den jackan i åtanke när jag hittade den vi har. Vår är ju inte i äkta skinn men fin ändå, eller hur :)))
    Låter härligt med Österlen. Aaaalllldeles för längesedan jag var där!
    Må gott i den härliga sommarvärmen!
    Kramar, Carina

    SvaraRadera