söndag 21 juli 2013

morgonen för mig själv

Jag har slutat med alkohol.

Jag vet.
Helt galet för att vara mig eftersom jag fullkomligt älskar både vitt, rött och rosé :)
Men jag ville bara se vad kroppen säger.
Vad den tycker.


Jag ska gasa igång med träningen ytterligare.
Igen.
För den här kroppen jag bär på kräver så himlans mycket för att det ska hända något.
Så jag testar.

Vad som hänt hittills?
Ja än så länge har jag bara fått tre mornar där jag vaknar tidigare igen, där jag vaknar utvilad och pigg.
Så bara det är ju egentligen värt hur mycket som helst- dagar som dessa.
Dagar då solen står högt från klarblå himmel redan klockan 7 och vinden susar så försiktigt i min trädgård.

Bara det.

Här till höger har ni min brors blivande fru. Carin. Finaste Carin.

Och nu är de tillbaka i Västervik.
Svägerskan och kusinerna.
5 Dagar fick vi.
5 av de soligaste, somrigaste dagarna året bjudit på.
Tack snälla för att ni kom och rörde om.
Fick mig att skratta och ruska på huvudet.
Tack snälla fina ni.

Vi hann med strand, glass, fnitter, 
poolhäng, stadsrunda
 och grillkvällar.

Vi hann med att umgås.

Barnen hann skratta och retas, puttas och kramas.
De hann tävla i vem som kör snabbast med barnens mini-moto och vem som har flest diamanter i mine-craft.
De hann umgås.









Och ja här på sista bilden har ni min brors lilla "mini-me"
han är så lik min bror att man blir lite knäpp.
Fast så busig som han är var nog aldrig min bror.
Kan nog ingen annan vara:)

underbara barn.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och springa 8 kilometer.
Vad hittar ni på denna underbara sommardag i Juli?






3 kommentarer:

  1. Så himla fina bilder! Du är fantastisk med kameran.

    Och så är du så duktig. Med träningen, testar att avstå, mitt i sommaren när det är gott med både det ena och det andra.

    Har jag sagt att ditt leende får mig att smälta totalt?

    KRAM
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. hmm.. undra om du sagt det. Att mitt leende får dig att smälta..? hihi.. nej men berätta gärna! Vad snäll du är som ger mig alla dessa fina ord.
      Tack finaste Lotta.
      Och ja som sagt.. att avstå mitt i sommaren. Så typiskt mig att ta det extra svårt ;)
      Ha en fin dag,
      Kram!

      Radera
  2. Härliga sommarbilder!

    kram kram Malin

    SvaraRadera