söndag 14 juli 2013

känslan

Den hänger sig kvar.
Känslan i min mage 
och jag kan inte riktigt bestämma mig.

För vad den är.

Vad den gör.

Den känns konstig, lite ledsam och nervös.
Och inte vet jag varför den är där.
Jag låtsas inte om den tänker jag när jag dricker mitt kaffe till tonerna av Omaha.
Jag låtsas inte om den.


Kaffet behöver fyllas på.
Jag dricker mycket mer kaffe när jag är ensam konstaterar jag i köket, när hundarna krafsar på min fot för att tala om att det är matdags.
Dricker mycket mer kaffe.


Jag borde falla för en bok.
Borde hitta en bok som får mig fast.
Jag har precis lagt ifrån mig alla Kepler böcker.
Läste alla på löpande band.
Fastnade.
Föll.

Jag borde falla för en bok igen.
En som håller mig stadigt fast.


Och trots att det är helt upp och ner 
inuti
så låtsas jag snällt.
Jag vet att det funkar så.
På mig.
Var vad du vill vara.
Så jag skrattar och ler.
Klär mig i något bekvämt och cyklar mot jobbet.
För den där känslan 
som ligger som ett regnmoln i min mage 
är nog inte att lita på.
Så tänker jag.
När jag ler
 och gör den här Söndagen till en mycket bra Söndag.
trots allt.


Igår var ni några stycken som köpte er sängar.
Och jag är så glad.
Att ni hittat hit.
Till mig,
till min butik och väljer mina sängar.
För ja jag lovar, de är så sköna att man inte vill stiga upp.
Och vi gör dem ju på plats i butiken.
Det har jag sagt väl?
Joråsåatt, tillverkas i butiken i Kristianstad!
Sängar i butiken och ett regnmoln som spökar i min mage.
En Söndag i Juli helt enkelt.

Ha en fin dag!





6 kommentarer:

  1. Hoppas att det bara är en känsla och att den försvinner snart och att din söndag blir bra!!! Fina bilder och fin C!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Usch jag känner allt för väl igen den där känslan.. <3 Inge roligt när man har den.. Men ibland är det ju inget man behöver oroa sig för utan bara kanske en känsla av "något nytt" :)

    SvaraRadera
  3. Blä för sån där känsla i magen. Sån där konstig orohetskänsla som man inte vet varifrån den kommer.
    Hoppas den försvinner snart.
    Men DU, du är SÅ vacker när du ler!
    KRAM vännen! Judita

    SvaraRadera
  4. Tycker om ditt sätt att skriva!

    SvaraRadera
  5. Du du ska boktips av mig som jag tror att du kommer att falla för. Jag gjorde det och jag vill ha mer... :-)

    Simona Ahrnstedt har skrivit överenskommelser och betvingade. Hon har precis gett ut en till men den finns ännu inte i pocket. Galet bra böcker. Jag lovar!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Hej vackra du! Tack för omtanke, kloka ord, kramar <3 Precis vad jag behövde.

    Hoppas din känsla känns bättre. Och om jag inte sagt det: om jag behöver någon säng i Sverige någon gång. Då ska den komma från Kristianstad.

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera