måndag 27 maj 2013

Sommaren ligger och väntar i daggen

När jag går med hundarna på morgonens promenad.
Då känner jag den.
Sommaren.
 
 
Den ligger där.
I daggens droppar, i vinden som susar genom syrenhäcken.
I dofterna som kommer med vindens smekning.
Där ligger den.
Sommaren.
 
Och allt känns så mycket mer.


 
Allt känns så mycket bättre.
När solen kommer, värmen, barfota dagarna som närmar sig.
 
Allt känns så mycket mer.
 
Men nu måste jag jobba.
Även om sommaren står där ute och ropar på mig.
Hoppas ni njuter av den.
Helt och hållet.
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Härlig start på dagen! Hoppas veckan blir fin!
    KRAMAR! Judita

    SvaraRadera
  2. Ah, så sköna bilder. Jag känner också sommaren. Dofterna....det är så fint!

    Din vackra hand...oh la la!

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Visst är den här nu, känner den jag också och allt känns så mycket mer... :) Fina, fina armband!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera