lördag 25 maj 2013

När alla andra är i trädgården?

Det är där jag får för mig att ni är idag.
I trädgården.
Jag är på jobbet.

Om ni inte är i trädgården är ni väldigt välkomna in till mig!


Jag har precis sprungit på grusväg
 6 km tillsammans med Ulf Lundell.

Det är en födelsedag idag.
En dag som jag minns för alltid och igen.
Första barnets födelsedag.
Tänk va.
För 12 år sedan låg jag där med en liten nyfödd tjej,
 21 år gammal och inte visste jag.
Inte hade jag en aning.
Inte visste jag att tiden bara skulle springa på såhär.
Nej inte visste jag.
Inget kunde jag ana.




Så jag ska snart väcka henne.

Väcka henne med en lapp utanför hennes rum.
Där står en fin grattis hälsning och där står även hur många presenter hon skall leta upp.
Ja hjälp.
12 år.
Har jag varit mamma i 12 år?
Tänk va.




Och sen blir det mysfrukost för oss alla.
Presentöppning och pussar.
Efter det var det jobb.
och kanske vi ses där?

För efter jobb blir det hem till den där dottern igen.
Hon som blivit stor utan att jag hann med.
Hon som skriver sagor bättre än någon annan.
Hon som är min.
Ja så gör jag idag.

Och du då?
Du är i trädgården?


2 kommentarer:

  1. Hjälp vad tiden går! Och vi som är så unga! :) Ja iallafall du. Hoppas du får en fartfylld dag på jobbet så att du snabbt får komma hem till familjen.
    Ha en bra dag och du, jag ligger i rabatten.

    SvaraRadera
  2. ja du, tiden går fort och vi ser det på våra och andras ungar :-)

    Jag var 21 år och har idag en dotter som ska gifta sig i sommar (och två söner också förstås). Njut av din 12 åring. Snart är hon myndig :-)

    Ha det fint!

    SvaraRadera