söndag 28 april 2013

så plötsligt

Kanske allt ändå
ibland
sker så plötsligt.
Som att helgen tar slut innan man hinner ana att den startat-
Eller som att solen försvann innan jag hann förstå att den var här
att barnen redan måste lägga sig innan dagen riktigt börjat.
 
Kanske allt ändå
ibland
sker så plötsligt.
 
För nu är det ju Söndag
igen
och jag är kvar i Fredags känslan och tror att det ska vara två dagar kvar innan vardagen startar igen.
 
 
Men nej det är Söndag och jag jobbar.
Försöker hänga upp gardiner från ett plåttak, stryker kuddfodral och puffar kuddar.
Solen skiner utanför och jag försöker mellan kunder och gardiner
försöker hitta vad jag ska klä mig i
ja den där bloggträffen är ju också helt plötsligt
plötsligt nära.
 
I mina mappar på Pinterest ligger bilder som dessa,
och ja vad jag jag gillar det.
Mycket.
Om bara benen mina var lika långa och smala
och fötterna så sommar bruna.
 
Men men.
Något ska jag väl komma på
helt plötsligt
 
 
kjol ja
I andra länder räknas Maj som en kjol månad.
I Sverige not so much,
.(
 
 

 
Men klackar och denim,
Kan väl aldrig bli fel?
Eller ?
 
 
 
Jaja det visar sig hur jag klär mig.
Kanske lyckas jag..
eller inte.
:)
Jag har ju i alla fall typ 4 dagar på mig.
 
Och idag är det denim även på mig.
 
Igen
som vanligt
Jeans på jeans..
men utan klackar och inte sådär sommar brun som jag önskar
 
men Fredags känslan har jag
 
och den släpper jag inte
inte för något alls idag faktiskt.
 
Så nu jobbar vi lite till.
Och sen tar vi en Fredags kväll på den här Söndagen tycker jag!
:)
 
Vad gör ni?
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Du har ju supersnygga armband iallafall och demin är ju inte fel inte högklackat heller om man nu klarar att gå i dom. Jag kan det inte längre, något har hänt! Misstänker att du kommer hitta ngt superfint!
    kram helena

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga outfits, både de från Pinterest & din :) Hoppas att du hittar nåt att ha på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är ju helt säker på att du kommer att vara awesome på träffen. Själv stryker jag runt kanterna på rummet och beundrar er med stil :D

    SvaraRadera