fredag 26 april 2013

När Fredagen kommer

Då spelar det inte någon roll
 att man jobbar lika länge som annars.
Det spelar ingen roll (jo ok liite;)
Att det regnar utanför.
För det är ju ändå

FREDAG

Och den känslan är alltid speciell.
Speciellt trevlig.


Så jag klär mig i vårskjorta idag igen.
Har säkert 5 olika denimskjortor
 och de åker på var och varannan dag just nu.
(denna är typ 4 år gammal och kommer från Hm)

Jag pussar barn på väg till skolan, dricker min kopp kaffe med öppet fönster och hör hur regnet droppar i rännan utanför.
Det doftar annorlunda nu.
När regnet faller
det doftar inte längre bara kallt och regn
nej nu doftar det skvallrande om vår och värme.
inuti det tunga regnet.


Jag sålde väskor och armband igår.
så mycket att jag idag nog måste se över vilka jag egentligen måste ha själv, innan de tar helt slut.

Och vinglasen tog slut, och lyktorna är snart helt borta..
inte hade jag en aning om att det skulle shoppas såhär.
Jag hoppades.. men hade inte en aning ändå.


Vissa av stolarna är slut nu med.
Jag ringer leverantörer för att snabbt få in fler men allt är en väntan.
väntan
väntan
och just det där med väntan är inte riktigt mig grej.

Nu väntar en regnfuktig bil på mig.
Vi ska köra och köpa en blomma som klarar att stå ute i kruka..
en fin sådan att ha utanför entrén på jobbet.
Tips på fina som lever bra och länge nu?
Penséer är tyvärr inte riktigt min grej de heller..
men andra?

Hundarna ligger som tussar i sina sängar..
jag tror inte de vet att de är Fredag idag.
Tror bara de vet att det regnar..
men jo minsann.

Fredag it is!
Och nu tar vi tag i den!

Kram







6 kommentarer:

  1. Wow vad snygg du var idag!
    nu har jag varit inne och klickat i en beställning.
    Har du ngn aktiv rabattkod som jag missat?
    Ha en skön fredag! Snart ses vi!!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så härligt att det går så bra för dig, underbart! Har lite köpstopp här tyvärr, annars hade jag gått bananas!!
    Du är så fin, snygg outfit, och tack för påminnelse om att jag oxå har en jeansskjorta att slänga på =)

    Ha bästa fredagen,
    kram Catta

    SvaraRadera
  3. Men så roligt att försäljningen går bra, kul!

    Var inne på hemsidan och den var jättetrevligt. Kvinnor kan, du kan :-)

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  4. Så fin du är, snygg outfit, tokgillar dina armband.
    Kul att det går bra för dig :)

    Ha det bra !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Trillade in på din sida och har nu hittat webshoppen också! Den här väskan: http://www.lakewoodliving.se/textil/ovrig-textil/bag-vintage-leather
    Vad är det för mått på den? Och de andra väskorna också, är intresserad - jättefina

    SvaraRadera
  6. Underbara armband och halsband du har där! Och du, din webshop är helt grym! Love it!

    SvaraRadera