söndag 21 april 2013

En solig helg i April

Ja det var ju värst,
säger jag till dottern när vi kliver ut från jobbet.
Solen är het.
På riktigt känns det som vår.
Fågelkvitter, ljumma vindar.
Jag har ingen jacka.

Det är sant.
Våren är här.


Dottern och jag har en hel helg.
En hel helg för bara oss.


Vi gör inget speciellt.
Hänger tillsammans.
Umgås.
Hon är med på jobbet och hon är med på promenaderna.
Hon sitter bredvid mig i soffan och hon bestämmer middagen.


Jag vet redan innan vad det blir.
Jag vet vad hon alltid väljer.
Och jag säger aldrig emot.
Aldrig.

Tapas mamma.
Och jag nickar och ler.
Vissa saker är bra att de ärver..
som min smak i mat tillexempel.. 
inte mig emot.



vi tänder ljus.
och jag kunde inte låta bli.
Ni ser ju.
De nya ljuslyktorna var precis min stil.
Jag var tvungen att köpa tre till mig själv.


Och idag skiner den igen.
Solen.
Och jag ska bege mig till jobbet för lite mer smygöppning.
Och ja på tal om smyg..
jag startar idag.
Alla som följer mig på Instagram får reda på det idag,
ni har nu 10% på allt i webshopen.
Om ni uppger koden "instagram" innan utcheck.
det ni.



In och klicka vettja!

Nu sol, jobb och fågelkvitter!!

Ha en underbar dag!



2 kommentarer:

  1. Så fina bilder. Och fin läckra skjorta på förra inlägget.. kommer ifrån?
    Svara gärna på min blogg.
    Så snygg.
    Kram
    Hoppas allt flyter på med butiken.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ni är så fina!!!

    Och vilken helg. Supermys. Bara ni. Jag har en bild som jag tänkte lägga ut på mig...men sonen säger att jag ser ledsen ut och "fångad av en stormvind". Jaja, det går väl fler tåg ;)

    Och ja, visst vore det roligt om du är på väg hit och vi kan ses!! Är de NYC eller CT ni spetsar in er på eller båda? Lite måste vi hinna kramas hoppas jag ;)

    xoxo

    SvaraRadera