måndag 22 april 2013

Bloggträff

Det sägs att jag ska dit.
Ska ni?

Till den stora bloggfesten i storstan.
Jag kom på det när Judita messade mig och undrade om jag planerat vad jag skulle ha på mig.
Och nej.
Jag har ingen aning.

Jag är ju redan lite nervös för hela grejen
och så kläder på det med.
Man tackar.


som vanligt tänker jag att äsch.
Det där hinner jag tänka på sen.
Precis som vanligt.

Men nej.
Sen är ju i princip nu 
och jag har ju inte riktigt tänkt ut allt det där ännu.


Så jag brygger en kopp kaffe till.
Kikar runt på olika kläd-sidor
 undrar om jag ska hitta något som passar mig.

Och så messar jag Judita igen.
-Det är Fredag till Söndag va?
Undrar jag,
Och tillbaka skriver hon att hon ska ta med demens medicin till mig.

Inte ens det hade jag ju rätt om.
Det är LÖRDAG till SÖNDAG.
Jaja.. en vacker dag har jag läget under kontroll.
En vacker dag.


Dottern är sjuk.
Det blir mycket vändande på kuddar och många filmer i soffan.
Lilla fisan min,
som inte är så liten längre.
Men ändå.

Alltid min lilla.
Så nu gör jag henne sällskap i soffan.
Och kanske man skulle gå igenom sin garderob.

Ibland är det ju faktiskt en del kläder som har lapparna kvar.
Eller vad säger ni?

Kram









5 kommentarer:

  1. Fick du mitt mail ? ..

    vi kommer ha sååå skoj det är jag säker på.
    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag ska dit men kanske inte ändå...känner mig lite tveksam.

    kramen

    SvaraRadera
  3. Jag ska dit och kan meddela att jag inte tänkt på klädfrågan. det löser sig, brukar det göra :-)

    Ska bli trevligt att ses tycker jag.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Nä jag känner bara en som jag träffat irl men känner förstås igen många bloggnamn.
    Får fundera vidare...hmmmm

    kram igen

    SvaraRadera
  5. Jag önskar att jag skulle dit, men det körde ihop sig så det får blir nästa gång. Trist. Men det kommer fler möjligheter. Det gör det.
    Kram

    SvaraRadera