tisdag 9 april 2013

doktorsbesök

Det har blivit några sådana nu.

besök hos doktorn.

Inget av dem har varit roligt.
Inte alls.

Först fick jag veta att min ämnesomsättning kan de inte göra något åt, utan det är bara att minimera maten ytterligare och träna på som jag gör.

Eller mer.


Min mage fungerar inte, har den aldrig riktigt gjort eftersom jag har slöa tarmar och ett magmunsbrock.
Ja jag vet låter galet nasty men så är fallet.


Men "magontet" var magkatarr och hälen som även den skulle få sig en undersökning fick doktorerna att gapa.

Så jag jobbar hemma idag.
Sittandes en stund.


Fyller på med fler finheter till webshopen och har äntligen hittat koden för färgerna.
Tack Caroline!!

Men ja hälen ja.
den var helt trasig,
 nya inlägg skall gjutas och han tejpade min fot så hårt att jag knappt får blod i den.
Jag pustar lite för mig själv.

Men hoppas nu.

Hoppas den bli bra.

Läker som den ska.

Jag blev lovad en ny teknik som skall slå min häl i form igen.
Blev även lovad otrolig smärta under tiden.
tack men hjälp mig liksom.

Så ja.
Jag fortsätter.

Äter magontsmedicin, försöker vila i soffan 
men kroppen säger nej solen skiner ju..
 gör något trevligare.


Men det blir nog inte trevligare än så här idag.
Lite sol genom skitiga fönster, en dotter som berättar om sina vänner i skolan och en hund som gärna vill ta en extra lång promenad.

Men det är ju riktigt trevlig det med.

Eller hur.

Ha en fin eftermiddag och kväll alla vänner!






10 kommentarer:

  1. Vad fint du får i din webbutik! Jättefina bilder!
    Blev väldans förtjust i vinglasen!
    Vad jobbigt med magen! Jag har ju precis tvärtom, en supersnabb ämnesomsättning, så jag måste äta pulver för att den ska stoppas upp, så jag får behålla nån näring! Vad har du gjort med hälen då?
    Hälsporre eller skada?
    Krya på dig!
    kram helena

    SvaraRadera
  2. Men så bra att du sökt läkarvård och att du nu får hjälp. Krya på dig och vila människa, det är du nog väldigt dålig på tror jag mig ha förstått.

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Men vad tråkigt att du inte mår bra! Förstår att det är dålig timing nu men var rädd om dig bara!!
    Krya på dig vännen! Härliga bilder, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Usch vad trist, det där lät inte bra. Vila och ta hand om dig! Mycket fina bilder bjuder du på i alla fall. kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Tänk att det finns en till som har en kropp som inte mår bra av att vila i soffan! Visst kan man bli tokig av det?!

    Jag har någonting i min fot som inte heller går över..vet inte vad det är. I tre månader snart fyra har det varit en plåga. Kanske dags att kolla vad som spökar i den :/

    Kram och ha en fin dag bland webshoppar och koder <3

    SvaraRadera
  6. Usch. Men då kan det väl bara bli bättre?
    Bra du hittade färgkoderna.
    Här stod det ju om hälen, som jag frågade på insta.

    Kram-kram

    SvaraRadera
  7. Jag kan inte annat göra än att ge dig en STOR KRAM och hoppas att dina tarmar "vaknar till liv" snart igen ;-) och att hälen läker så du blir glad, frisk och kry! För nu har du ju annat att tänka på, roligheter i butiken och att vi ses snart, snart!! Wiiihiiii!
    Kram du sköna böna! Judita

    SvaraRadera
  8. En sån tur att doktorerna har en lösning, men hoppas de hjälper fort!
    Vissa av dina bilder är så coola för de ser ut som om de är fotade ute. Men hur lät det då? Alla bilder är ju såklart fin fina!
    Stora kramen

    SvaraRadera
  9. Drunkna i sommaren lät ju mycket bättre än det här ;)
    Ta hand om dig ! Stor kram

    SvaraRadera
  10. Är det stötvågsbehandling du ska få på hälen?
    Jag har behandlats med det och ja, det gör lite ont, men inget ont som har något gott med sig....min hälsporre läkte efter 3 behandlingar :)
    Hade i och för sig inte gått med det så länge, tänkte att det är bäst att reda ut det onda på en gång.
    Lycka till med häl och tarmar
    Kram

    SvaraRadera