måndag 8 april 2013

Magbesvär

Jag kunde inte sitta eller ligga igår.
Magen har fått nån ond sak som inte vill ge med sig.
Jag flyttar mig, andas med suckande andetag och sträcker på mig.
om och om igen.


Hundarna uppskattar det inte direkt.
Ingen långpromenad på hela dagen trots att solen sken.

Vilket den ju gör även idag.
Solen.
Men magen har precis lika mycket ont för sig och ja försöker tänka bort det.
Men förstår ganska snart att det inte går.


Pojkarna kom inrusande genom dörren ropandes på mig.
Titta titta mamma!!
Vi har hittat våren!

Underbart va.
Hur de vet vad deras mamma gillar.
Och trots att jag egentligen mest ville ligga och pusta i den högra soffan så var jag tvungen att resa på mig.
För ni ser ju.

De där pil kvistarna behövde få sig en fin plats.


Och idag väntar besök hos doktorn, efter det är det sagt att jag ska jobba lite med.
I butiken och på webshopen.. 
alltså hur man byter färgkoder är typ en förbannelse!
förbannelse.

Och gud vad jag hoppas att den här magen tar och blir frisk, för detta kan vara en av de jobbigaste sakerna att ha..
värk inne i magen som liksom sprider sig ut i ryggen och upp i axlarna.

Som sagt.. hoppas den försvinner.

Ha en fin Måndag!
Här i Skåne skiner solen!

KRAM







12 kommentarer:

  1. Tråkigt med magont. Drick te istället för kaffe, det har jag börjat göra och det känns på nåt sätt bättre, trots den kaffemoster jag varit.

    De sexsiffriga koderna är det som du byter, i Photoshop hittar du rätt färg längst ned till vänster i det lilla fönster som kommer upp när man klickar på färgrutan i panelen till vänster (förstår du var jag menar?!)..

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja kit med magen va.
      och jag har faktiskt börjat tänka på det där med kaffet.. och ja tack fr tipsen! jag hittade det!
      KRAM!!

      Radera
  2. Men usch då, hoppas det är något som snabbt går över.
    För magont gissar jag att du inte har tid med:-)

    Många kryakramar till dig från mig

    SvaraRadera
  3. be doktorn kolla gallan. I know the feeling...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. usch nej inte gallan med.. fattas bara ;)

      Ta hand om dig!
      Kram

      Radera
  4. Åh vännen, Det där har du inte tid med. Eller är det precis det som du har. Kroppen ber dig ta det lite lugnare.

    Var rädd om dig finaste !

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är ju det.. man vet ju inte själv när man stressar.. men antagligen nu.. :(
      Tack snälla.

      KRAM!

      Radera
  5. Tack för dina värmande ord du gav mig, vännen
    Gå nu till farbror doktorn och se till att bli frisk, för det där verkar inte ett dugg roligt.
    Krya på dig och många varma kramar till dig!
    Längtar tills vi ses!
    Judita

    SvaraRadera
  6. Usch, magont är aldrig roligt! Krya på dig och tänk på dig själv. Förstår att det är mycket nu inför öppningen, men lyssna på din kropp.

    Kramar.
    Malin
    (@bencelimylife)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hej!
      Nu ses vi här med! vad skoj! (jag såg er på bloggträffen i Helsingborg lite snabbt minns jag)
      Ja nej magont.. verkligen precis vad jag INTE behövde just nu.
      Tack snälla.

      Kram

      Radera
  7. Ajajaj magont är inget kul! Hade katarr för några år sedan... Malande sugande känsla i maggropen! Hoppas doktorn kunnat hjälpa dig ❤

    SvaraRadera
  8. Usch och fy, krya på dig och se till att bli uppassad riktigt mycket.
    Kram Pia

    SvaraRadera