måndag 18 mars 2013

Rosa himmel

När jag vaknar är himlen alldeles rosa.
Den skimrar nästan.

Jag vet inte vad det är med mig och tidiga mornar
 men jag älskar det.

Det här lugnet innan dagen tar fart.

Den här stunden jag har till att bara vara.
Fundera på dagen och dricka min kopp kaffe 

ensam.

Jag hinner se efter ordrar som hamnat lite på sidan, 
hinner maila och svara på frågor.
Hinner massor nu.
Nu när himlen är rosa utanför.

Vad säger ni om dessa till exempel?
Finaste bedseten från GRAND.
I mjukaste jersey kvalitet så ni kan sova som bebisar hela bunten!
.)

Idag ska jag börja bygga på ett av sovrummen.
Bygga upp lite golv och väggar, planera stilen till det
(ja jag har det ju i huvudet men alla andra ska förstå vad jag menar med.) 
och få mannen till att göra precis vad jag säger.
.)
Och ja. Jag ska prata med min web-shop coach med..
ja visst.
Man får en sån när man ska öppna web-butik.
En söt tjej som heter Cecilia ska hjälpa mig förstå allt lite bättre sägs det.
sägs det.



Vi får se helt enkelt.
Om det föds någon webshop snart
 så ni kan börja shoppa alla fina saker!
.)

Nu tror jag att jag ska ha en kopp kaffe till.
Tror även det är dags att väcka de tre rufsiga,  tungt andande barnen som ligger invirade i varma täcken i sina rum.

Ja det tror jag.
Och sen tar vi tag i den här dagen med.
Den här rosa skimrande Måndagen i Mars.




och ni vet att jag blir såå glad av alla fina kommentarer?
Och hur glad jag blir
 att det finns människor som är lite som jag där ute..

ni.

.)

Kram





2 kommentarer:

  1. Så skönt att någon talar om tidig morgon som något vackert, mest hör man pust och stön ;) Jag gillar oxå det där morgonlugnet, fast inte fööör tidigt.

    Bäddseten ser ju riktigt supersköna ut, och snyggt med enfärgat! Längtar tills det blir webshop, så nyfiken =))

    Ha bästa måndagen!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. De där är helt underbara - dem har vi i butiken också! Man sover som en ängel i dem ;-)
    Kram finaste- så rätt du hade i förra inlägget! You nailed it, girl! Som alltid!
    Judita

    SvaraRadera