onsdag 20 mars 2013

Det där med snö

Jag stänger in mig.
Vill inte alls vara där ute.
Ute med kylan och snön.

Allvar?
Jag suckar tungt för mig själv när jag stiger upp först av alla.
Suckar och drar den tjockaste tröjan över huvudet.

Var är du tänker jag och hoppas våren kan höra mina tankar.
Var är du?

*

Utanför flyger fåglarna runt, runt på himlen
 säkert flera hundra svarta fåglar.

De letar nog de med.

Efter våren.


Och jag jobbar på.
Jag älskar det 
jag hatar det.
Älskar allt det nya, 
förhoppningarna och skapandet.

Hatar oron för att ingen skall komma och handla hos mig,
att ingen kommer hitta dit..

att jag köpt in för mycket.

För lite.

Ja ni fattar.

Paulo coelho

Så minns jag.
Vad jag lovat mig själv.

Vad jag lovar om och om igen.

Att sluta oroa mig 

och bara lägga energin där jag kan göra något åt den
 på riktigt.




Så jag lagar en lyxfrukost innan jag kör till gymet.
Lyssnar på Matthew Mayfield på svag volym och låtsas att den inte finns.
Den där vintern utanför mitt fönster.

Och idag mina vänner.
Ska jag fota produkter!
Så ni kan se allt det fina som ramlar in i butiken.
Det vill ni väl?

(och ja ni vet att jag finns på Instagram- lovingladyg heter jag där!)


Ha en underbar Onsdag.


5 kommentarer:

  1. God morgon,

    Klart du oroar dig, det vore ju konstigt annars....du har ju vågat satsa, då ingår oro.
    Men jag tycker du ska tänka på hur tuff och modig du är i stället...för det är du/ni!

    Det kommer gå galant, och med bloggen som marknadsföringskanal kommer det ge så mycket.

    Hejja dig!!

    Och ja...bort med vintern, välkommen vår!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att ta en lyxfrukost. Jag blir hungrig!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Snön, den är man himla trött på. Usch!

    Den som vågar vinner. Det kommer att gå bra med butiken!

    SvaraRadera
  4. Den där sabla snön! Skrev också om den idag- tror vi alla hata den nu...
    Och DU- du behöver INTE oroa dig! Du har säkert gjort ditt bästa och tänkt till både en och två gånger och nåt mer kan du inte göra. Bara att invänta kunderna och de kommer SÄKERT att hitta dig!
    Oroa dig inte!
    Det gjorde jag också idag- om en alllvarlig grej av helt annat slag. Och det visade sig att jag oroat mig helt i onödan. Varför gör vi så?...
    KRAM älskade vän, vi ses ju snart!!!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Du följer din dröm, din passion! Därför kommer det blir bra.

    Oroa dig inte. Njut av den här stunden, som du säkert i tankarna längtat efter. Nu är du nära. Din känsla och din entusiasm kommer att kännas!
    Och vi stöttar. Vi kan visa bilder och berätta för alla vi känner!

    KRAM!!

    SvaraRadera