torsdag 7 mars 2013

Naturliga ting

Jag har en dag med full rulle.
Igen.
Jag skyndar mig med allt 
men ändå hinner jag inte med.


Jag springer på lunchen.
För jag gissar redan då 
att jag inte kommer hinna med spinningen på kvällen.
(jag hade rätt)
Hundarna ser ut som chokladbollar av lera när vi kommer hem igen.
Jag suckar.
Suckar som en gammal dam i ett hus med spetsgardiner.

Ruskar lite på mitt huvud för mig själv
gör vad som måste göras.
tvättar två hundar som inte alls vill.
Egentligen.

Och jag har suttit här sedan dess.
Suttit här och beställt fina saker man vill ha.
Till butiken.
Ja butiken ja.


Jag vet det blir bra.
Till slut.
det är bara innan allt står där.
Innan allt som finns i mitt huvud faktiskt finns för andra att se.

Då.

Då jag kan andas ut och känna ja.
Så.
Färdigt.
Bra.


Så jag jobbar på.
igen och igen 
 lite till och lite till.



Fabriken är det tema "plocka in naturen".
Jag fotar det jag hittar just nu.
Jag har en hel del "natur ting" hemma.
Ändå.

Och snart 

snart

när våren kommer blir det mer

blir det alltid


Och sen.
När sommaren kommer

blir det mest

alltid.



Måste sluta med kottarna nu tänker jag.

de känns inte som vår.

Känns inte som det jag längtar efter.

Men de får agera bordsplacering ibland.
Och visst är det väl fint?
Naturen som flyttar in.
ger värme.
Känsla.


På Lördag kommer faktiskt gäster.
En som heter precis så.

Anna
men jag dukar nog inte med kottar då.

tror jag inte.

Nu måste jag göra den där soffan sällskap.
Jag ser hur den saknar mig
 där bland kuddar och duntäcken och hundar.
det syns.
långa vägar.









8 kommentarer:

  1. Bra idé där med kotten som hållare för placeringskort =) Den tar jag med mig.
    Ha en fin kväll
    /Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det! kottar är bra ;)
      Ha en trevlig helg!

      Kram

      Radera
  2. Så mycket fina bildet!! Och jättesnyggt har du hemma hos dig!
    Att ta in naturen är jättefint och du gör det bra du!

    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  3. Ja du ...... ibland blir det lite mycket man vill
    hinna med & gärna allt på en gång!!
    Det ska bli spännande att få se lite bilder från din
    butik.....
    Hoppas ni får det trevligt imorgon....

    Just det.....kottar är alltid vackert!!!!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej tiden finns inte alltid här...
      men men vi hinner med att leva ändå ;)
      sägs det.

      Ja jag lovar att fota under tiden vi bygger i butiken!
      Ha en fin helg!

      Kram

      Radera