onsdag 6 mars 2013

dagens

Jag fick en sån dag.
En sån dag som är toppen hela dagen 
men ändå alldeles för kort.

kort om tid.


Jag hann med ett tungt pass Ucross i morse.
Innan staden vaknade.
Innan kroppen vaknade tror jag nästan.

Passet är grymt.
kort 
i n t e n s i v t 
Älskar det.


Det var vår.
Hela dagen.
Sol och fåglar, torr asfalt och lagom vind.
Vår.
på riktigt.

Jag klädde mig i jeans.

Jacka 
byxa.

jeans.

det är fint tänkte jag.
det svarta kom med fast jag inte vill.
Ta en färg på dig idag sa jag till mig själv.
Men hittade inget bra.
Tog svart.
tråkigt jag vet.

I morgon blir det färg.
Tror jag.
Hoppas.


Skinnjackan kunde jag faktiskt ta av.
det var så pass varmt.
Och som jag längtat efter detta.

Som jag längtat.

Jag ska lägga mig i soffan nu.
Jag ska strunta i tvätten
i diskmaskinen
i allt.
jag tänker bara ligga där med en hund på magen och en man som hummar i soffan bredvid.
hela kvällen.
tills jag fortsätter till sängen.

helt slut är jag.
Gym
Sol
och att bära massor av möbler till en lokal som tillhör mig

gör mig matt.

Glatt matt.

.)





15 kommentarer:

  1. Vacker är du, och väldigt fin i din outfit :)
    Där har vi poesin igen, så skönt att läsa, inbillar mig att din röst är lika skön.. att jag har ett avslappningsband med den, som kan få mig att somna.. när jag är uppe i varv om kvällarna, som jag så ofta är.
    Jag låter helt knäpp jag vet haha, men jag gillar din blogg och det du skriver, så är det bara. Annorlunda och fint!

    Kram Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jag harklar mig när jag läser.. andas ut och tänker hjälp.
      För nej min röst är inte så avslappnande.. inte tror jag det i alla fall.
      Och jag har har ju en dialekt med.. haha
      men detta ska vi ju inte förstöra.. det med att du gillar min blogg.
      Och jag gillar dig.
      Du låter inte ett dugg knäpp, bara precis som dem jag gillar mest!
      .)

      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  2. Vad snygg du är och solbrännan klär dig fint! Förstår att du är riktigt trött! Kram och sov gott!
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. men snälla H, tack snälla.
      Ja solbrännan fick bättras på med lite Dove brun utan sol igår kväll efter duschen.. snabbt den försvinner ju.
      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  3. Jo förresten, hur fick du till funktionen att inte kunna högerklicka och spara dina bilder? Fick tips om att du hade det så, har ju blivit drabbad av något riktigt vidrigt och vill gärna kunna skydda mina bilder lite mer.
    Tacksam för hjälp, kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj nej.
      Fy låter inget vidare..jag ska kolla upp vad min kod hette så återkommer jag!
      Kram

      Radera
  4. Hallå snygging! Visst är det härligt nu när vintern är över och ytterplaggen kan bytas ut, I love it!
    Tycker det är så spännande med din butik, hoppas du meddelar när det är öppningsdax för då kommer jag fort fort för jag behöver en ny säng :)
    Kraum

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi.
      Ja jag lovar.. törs inte säga ett datum ännu.. man vet ju att allt tar tid.. och jag vill ju vara fördig du vet. :)
      men klart du ska komma.. och klart du ska ha säng från oss!! yeii!!

      Kram. saknar dig!

      Radera
  5. till den där affären OCH SOLEN ;) ska jag till ..Förr eller senare och våffeljärnet kan få följa med .

    Ha en fin torsdag ..och skulle du med på bloggeventet eller hur var det ?

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Ja jag kommer på eventet! minsann! .)
      lite nervöst är det allt men det är väl så det ska vara. :) Och ja kom hit till solen och butiken och mig!!
      kram

      Radera
  6. Snyggt klädd. Gillar! Och brännan...fint.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snyggt och härligt att våren närmar sig, kram

    SvaraRadera
  8. Hellow där vårbruden!

    Tokfina du! Visst är det galet härligt nu när man börjar fatta att vintern är ett minne blott och allt det där härliga är framför en!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaaaa äääntligen vår!
      Nog för att jag sprang i ett grått Skåne idag.. men ändå. den är här.. jag känner det;)

      KRAM!

      Radera