måndag 4 mars 2013

isande vindar

Det var tur ändå.
Att den var här igår.
Våren.
Solen.

För idag är det kallt.
Så där kallt att det isar in under jackan.
Den liksom kryper in i minsta lilla hål.

Kylan.

Vinden.

Jag drar upp blixtlåset i jackan långt upp mot hakan och axlarna är spända på promenaden med hundarna.

Tur den var här igår ändå.

Tänker jag och längtar till en varm dag i Juni när jag kan gå barbent i min trädgård.


Hur får du till de små blickfången?
så står det i ett mail.
Jag har inga blickfång tänker jag för mig själv..
 och undrar om hon kanske skrivit till fel person?
Men när hon sedan förklarar så inser jag att jag gör så ofta.

Grupperar.

Ställer saker tillsammans, 
ställer fram dem för att jag gillar dem.
För att det betyder något bra fast jag inte vet vad.

Hur jag gör däremot det vet jag inte.
Jag bara gör.
För att de ser ut att höra ihop och för att jag gillar dem.

Som på mitt kontor idag.

Jag ser att jag har lite saker där med.
en konservbruk 
 två vissna, torkade rosor.
Några nycklar jag inte vet vart de går 
och ett foto som får mig att släppa allt.
Visst är hon magisk?

Pinterest såklart.



Ge mig alla tips du har skriver tjejen som bor högt upp i landet.

Alla tips jag har tänker jag.

Jag ska fundera på det.
det där med tips på "blickfång" som hon så fint kallar det.
Jag ska fundera på det.

Och så återkommer jag.
Idag blir det jobb.
Jobb och möte.

En måndag alltså.
Måndag.


14 kommentarer:

  1. Blickfång, och poesi, det är du det =)

    Ha en bra måndag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Ja, du kan och du ser och du förmedlar! Ge oss dina tips, snälla!

    Ha en toppendag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. fina ord!!
      tack!!
      Ha en toppendag själv!
      Kram

      Radera
  3. Åh, du är så bra på det där, att ställa saker som att du bara lite hastigt och lustigt fick för dej att de bara ska stå just så. Bara "sädär" liksom...
    Stilleben, grupperade stilleben, det är du så bra på! Och att skriva, tröttnar aldrig på ditt sätt att skriva, vännen.
    Kram! Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. men söta!!
      tack.
      Och att du inte tröttnar. det är bra,
      vill att du stannar ju!

      kram

      Radera
  4. Åh jag vill också få ta del av dina fina tips! Och vet du, jag är så glad att äntligen få träffa dig!
    Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst ska det blir roooligt!!
      kram

      Radera
  5. Dina trips....vill också läsa!

    Dina vackra bilder, kan inte se mig mätt.

    Stor kram finaste!

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Fina bilder och text..Du jag längtar dom en galning efter att få gå barbent!!! Yes
    Snart.. Och sitta ute med nåt tunt.. vädra fötterna..!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst vore det skööönt.. med bara ben och barfota fötter i gräset.
      lääängtar!!

      Radera
  7. Ja men visst längtar man till juni, varma härliga dagar och inga sjukdomar ; )

    SvaraRadera
  8. Vackra Söndagsbilder, får man fråga var du bor i Skåne?
    Är ju ett stort fan av Österlen och stora delar av Skåne med alla vackra slott, alléer, sandstränder och goa restauranger mm.
    Blev tyvärr inga loppisfynd för mig igår då jag inte tillät mig själv att köpa något mer än det jag sökte (och tyvärr inte hittade).
    Idag skiner solen igen och jag har varit ute & klippt bort lite gamla torkade blommor och kvistar.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej
      i Kristianstad bor jag. och ja du får fråga ;)
      Ja jag fullkomligt ääälskar Österlen. så fint och mysigt överallt.
      Jag klippte oxå i trädgården i Söndags!
      nu kommer den.
      på riktigt.
      Våren!!

      KRAAM!

      Radera