tisdag 26 mars 2013

det sägs

Att det är påsk snart.
Överallt pyntas det.
Utom här.


Här pyntas inte alls.
Jag ska.
Jag vill.
Men tiden har inte räckt till.

I morgon tänker jag.

I morgon ska jag plocka ris,
spraya några ägg och kanske köpa nån blomma som passar in.
I morgon.


I min soffa står en ny kudde.

En till.

Jag ska inte köpa på mig fler kuddar tänker jag
Men det går inget vidare.
En kudde är alltid bra att ha säger jag fast jag inte vill.
Och så bor den där nu.
I vår ena soffa.
En beige kudde i quiltat tyg som är vintage tvättat.
Ja men ni hör ju.
Den hör hemma här, eller hur?

(kommer finnas att köpa i min butik)


Inte en enda 
Inte en e n d a till ljusstake behöver jag heller.
Inte en enda av dessa till exempel.
Jag menar jag har de ju redan i vitt.
Var skulle de stå liksom?
Jag måste kanske bygga ett nytt hus..
ett större?



Fast å andra sidan,
de där i rost har jag ju inte en enda.
De kanske jag behöver ändå?

Ja men ni förstår..
det kommer in så mycket fint till butiken 
och jag förälskar mig i allt.
Om och om igen.




krukor i gjutjärn med
Och nån sån har jag ju inte alls så det kanske kan tänkas behövas..
ja det kan nog tänkas..


Något som var tvunget att följa med hem var ljusen.
Jag skulle kunna köpa på mig alla.
a l l a 
men jag nöjde mig med "Beach boardwalk" och ett "linnen"
Nu vet jag att jag skapat ett beroende.
Det vet jag.
Och det gör mig ingenting.
Inte det minsta faktiskt.

Finns i butiken från 139:-
Ni måste testa dem sen!

Och ja..
när jag öppnar kommer jag ha kampanj
 på WoodWick ljusen i mini format.
Endast 25:- 
Galet bra.


Nu måste jag nog slappa lite.
Känns som det är på sin plats.
Slappa till nästa dag.
Och i morgon är inte vilken dag som helst.
Nej mannen fyller visst år med.
Konstigt att alla åldras utom jag.

.)













1 kommentar:

  1. Kuddar, skor och väskor kan man inte ha fr många av. Så är det.
    Ser fram emote att komma och besöka din butik!

    SvaraRadera