onsdag 27 mars 2013

13 år

Ja det är det nu.
13 år sedan jag och mannen med skägget 
träffades.
13 år.
Han var 26 år då.
Jag var bara 21.

Idag fyller han 39.
Jag vet inte hur det gick till eller när det hände.
Men så är det minsann.


(snygga vintage flaggor att hänga på väggen- 699:-)

Vi har jobbat hela dagen
 några extra pussar och kramar har han fått.
men det är nu till kvällen
som vi planerar att ge honom sin present.
Duka fint 
och kanske ta ett glas vin.

För det är ju ändå inte varje dag nån fyller år.
Eller jo 
 men inte varje dag någon i min familj fyller år:)




Och sakta men säkert som det heter,
sakta men säkert tar den form.
Butiken.
Saker trillar in varje dag och jag flyttar runt och ställer 
i ordning.

Nu är det bara sängarna jag väntar på.
Alla fina sängar som skall ställas upp
 för er
 så ni kan testa dem 
 se vilken som passar er bäst.

Och några sängar för att bädda med.
För alla bäddset som kommit..
 jag säger bara..
 ahh
ja bara 
ahh
resten får ni se sen.



I morgon väntas ytterligare två leveranser av "småplock" och sen är det full fokus på sängar.
Spikas och kläs 
 piffas och ställas på plats.
Men ja det får bli i morgon.

Idag var det ju den där skäggiga mannens dag.
Den där mannen med de bruna ögonen
 som ser på mig på det där sättet
det sättet jag en dag önskar se på mig själv.

Den mannens dag.

Så det är bäst jag tar tag i det helt enkelt.
Tar tag i dagen.

.)

Ha en fin Onsdag alla ni!




6 kommentarer:

  1. Så fint du beskriver mannen, jag har ett par gröna att glömma mig bort i...

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det känns, att man inte fattar var tiden tagit vägen...maken och jag firar också 13 år om 5 dagar! Fina kort på läckerheter! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Grattis till er! Och ett grattis till mannen som dessutom fyller år!
    Så fina saker på bilderna, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis till mannen din! 39 är en bra ålder, jag pratar då av erfarenhet :)

    SvaraRadera
  5. Den där skäggige mannen låter som en alldeles underbar man. Härligt att ni sprang över varann, då för längesen. Gratta honom ordentligt och gaaahaaaa vad jag är nyfiken på din fina butik, vännen!
    Många kramar! Judita

    SvaraRadera
  6. Vilken butik du skapar, oj som jag är nyfiken!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera