lördag 9 mars 2013

det fortsätter

Ja det med att inte hinna med.
Det med att tiden tar slut innan jag hunnit hitta den.

Det fortsätter.

men jag har hunnit bära fler skåp på jobbet
hunnit tvätta lite
hunnit handla mycket
hunnit städa lite 
och tränat mycket.

Nu ska jag landa.
Ta tag i kvällen som ska komma.

Vänner kommer över på middag.

Och som vi längtat.



Jag har precis dukat.
Struntade i kottarna den här gången.
Tog fram lite rosa lyktor till bordet och tyckte de passade där.
Viskar om vår.
Tillsammans med tulpanerna.

Så de kan komma nu.
Vännerna med deras två barn.
Komma och fylla huset 
med prat och skratt och varma kramar.



Jag hade tänkt jag skulle ha klänning idag.
Äntligen tänkte jag.
Men så räckte ju inte tiden.
Så jag var ganska trist kanske.
Valde svarta byxor.
Ja eller hur.
Svarta byxor liksom!?!?

men men en prickig blus piggar upp!

:)

Byxor Levis, blus gammal Zara. Armband Lindex, HM, baglady


Hoppas ni har en underbar Lördag!




11 kommentarer:

  1. Snygg dukning och snygg du! Vad blir det för mat månne.?
    Ha en mysig kväll!
    Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena!

      Tack !
      Det blev grillade kycklingklubbor southern style, med mashed potatoes and corn!
      Gött var det! :)
      Kram!!

      Radera
  2. Jag som alltid tycker att du hinner så mycket,att du får tiden att räcka till :-)

    Glad att jag hittat hit, till dig och din blogg!

    Trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh ja man tar väl sig tiden till det man tycker är viktigt.
      Tack snälla!
      Och jag är glad att du hittat hit!!
      Kram till dig!

      Radera
  3. Härlig vårig dukning! Och superfin är du!
    Förstår att det stressigt nu men var rädd om dig bara!
    Hoppas ni har en riktigt mysig kväll, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Suss!

      Ja det är lite mycket.
      Men det är roligt!
      Tack snälla för de fina orden.
      ha en fin dag!

      KRAM!

      Radera
  4. Superfin dukning!! Och superfin du!!!!! Vad mysigt med gäster!! ha en underbar kväll!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack!!!
      Så kul att du lämnar avtryck här! vi ses ju mycket på insta iaf! :)

      Kram till dig fina!!

      Radera
  5. Fin dukning och härligt med rosa. Jag bytte själv färg här hemma idag till grönt. Sen har jag även svart och vitt men det har jag ju jämt:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi ja svart och vitt.. det är ganska vanligt va.) hihi..
      Kram

      Radera
  6. Hoppas ni hade en mysig kväll! Det brukar det bli med goda vänner!

    Kramisar Anna

    SvaraRadera