måndag 11 mars 2013

svika

Jag tänker på er på dagen.

Tänker att jag vill hälsa på inne hos er och era bloggar.

Se hur ni har det
 vad ni gör.
Om ni blivit friska.
Om ni klarar era hundra dagar utan socker 
om era barn vann tävlingen.

Känns som jag känner er.

På riktigt.

.

Ni finns 
men ändå inte.

Och jag tänker på er.

 Idag när jag är färdig med allt det andra.

nu.

tar jag mig tid.
Att se hur ni har det.
Vad ni gör och hur ni mår.

Men efter att jag gjort allt jag lovat mig själv att göra.
Efter det.

nu.

För tänk så lätt jag sviker mig själv.
Men inte andra.
Tänk hur snabbt jag avbryter mina egna planer för att passa in i andras.
Men inte idag.
Inte i morgon heller hoppas jag.

Det här med att 2013 ska bli mitt mest vältränade år.
Det till exempel.
Kan vara lätt att svika mig själv då.
Men nej.
Jag tänker inte.

Inte svika.
Vill inte bli besviken.

.
Så nu.
Efter två olika träningspass.
Jobb jobb och jobb.
Barnmys och snabb middag har jag gjort allt det jag planerade hinna.
Nu kan jag lugnt säga.
Säga att jag inte svek mig själv idag.
Känns bra.

modern hippie woman.

(alla bilder Pinterest)

Mycket bra.

Så nu.
Nu kikar jag in till er.
Som jag längtat..





4 kommentarer:

  1. Fina du, vilka högt uppsatta mål du har gällande träningen. Du är oerört duktig men glöm för allt i världen inte att vila också.

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  2. Bra prioriteringar, keep up the good work! Fortsätt att inte svika dig själv fina du, det är viktigt att ge sig den tid man behöver, i den mån det går såklart.
    Du är gullig du, och skriver så fint =)

    Kram Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. och du är gullig du med!
      ja att inte svika sig själv är viktigt.
      Tror jag.

      Tack söta.

      KRAM

      Radera