måndag 25 februari 2013

sweat it

Jag är hemma efter ett spinningpass.

Igen.

Inget händer med kroppen och det känns som jag arbetar i motvind.
Tyvärr har jag varit med om detta förr.
Har problem med min ämnesomsättning och känner det i kroppen.
(och gråter ibland)

Igen.

Jag googlar allt just nu,
  försöker hitta nya träningsformer,
tips och trix.

Vi får se.





Passar bra va?
Att visa bilder på kakor och glass.
(Banankaka med vaniljglass och stekt banan.)

Jag åt ingen så det är ingen fara :)

Barnen och mannen gjorde.

Min yngste fyller ju år idag.

Jack.
8 år.

Och ännu en gång undrar jag
vart tiden tar vägen
hur barnen växer så fort
?


Jag ser ännu fler skott på mitt olivträd 
och hoppas igen.

Att våren kommer snart.

Mycket snart.


Vi pratar om livet vid köksbordet.
Vi pratar och nickar, frågar och svarar.
Vi sjunger ja må han leva
 och han rodnar.
Vi klappar på de rosiga kinderna och jag pussar honom i nacken.

8 år.

Tiden alltså.
Tiden.


Nu väntar ett bad som doftar kokos.
En ny skvallertidning 
och tid att planera en morgondag.

Och så ska jag göra det igen

längta efter våren.

dofterna
solen
den torra asfalten
fågelkvittret

våren.








10 kommentarer:

  1. Ja, våren ja. Den känns emellanåt, eller hörs: fåglarna. Och ljuset.
    Du har inte funderat på att konsultera en PT och/eller en kostrådgivare? Eller det gjorde du säkert för lääänge sen? Beundrar ditt träningsengagemang, mitt håller aldrig i sig så länge, även om jag tränar, så är det rätt motvilligt (tills jag är där).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!

      Ja våren..
      och ja jag har haft kontakt med a l l a hundra gånger och gjort hundra utvärderingar, svalt kameror.. fått kameror i rumpan,(ursäkta ursäkta..jag vet.) gått utan mejeriprodukter, utan gluten.. utan allt.
      You name it;)
      jag ska till min läkare igen nu så får vi se vad de säger.. orkar ju inte detta för alltid.

      Kram!!

      Radera
  2. Hello my lovely som skiver så härligt, alltid!

    Tack för att du gör mig så glad! Älskar att få award från dig ;)

    Puss och tusen tack!!!



    Ps. Och visst ska vi fika, du och jag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack själv.
      För att du gör mig glad!!!!

      KRAM!

      Radera
  3. Carola, det där med ämnesomsättningen är inte det lättaste. Tror ändå du ska träna på samma..Du ser inte speciellt överviktig ut utan jättefin.

    Men jag vet hur du tänker... NU tar vi dem,,de där 15 :)

    Kramisar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej fy det här med ämnesomsättningen tar död på mig.
      Och nej det kanske inte syns. för alla.. men det känns. För mig.

      Jag tränar mer än någon annan jag känner och äter mindre och bättre.. ändå. ändå.
      Men ja nu tar vi de där 15!!!
      Pepp pepp!!!

      Kramar om!!!!

      Radera
  4. Fantastist när de växer och ens stolthet växer med. Men samtidigt nästan skrämmande så fort det går. 8 år...stor kille nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja skrämmande. tiden bara rusar fram...
      och ja fantastiskt.
      Ha en fin dag!

      kram

      Radera
  5. Det är när jag tittar på barnen som jag förstår hur gammal jag själv har blivit. Jag kan inte fatta att det är 6 och snart 8 år sedan de kom till världen. Tiden går så fort, så fort och det gäller att ta vara på varje minut med de små för innan vi hinner blinka så är det dags för dem att flytta ut ur boet.

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det så.. man kan inte fatta.. men förstår ändå.
      Tiden.

      och nej säg inte så.. att de flyttar.. känna läskigt.
      :)

      Kram

      Radera