tisdag 26 februari 2013

det är nånting inuti

Som viskar om vår.
Den är inte här.
Inte alls.
Ännu.

Det ligger ett täcke av snö utanför mitt fönster.
Det knarrar under skorna när jag och hundar går på stigen vid kullen.
Det biter i kinderna.
Kall kall luft.

Men det viskar i träden.

Att den är på väg.

Våren.


Jag flyttar tavlan som Judita skickade till mig.

Jag tror den passar där.
Jag ser den mer 
och blir påmind.
Att ingenting är omöjligt.

Ingenting.


När jag sitter i telefonkö passar jag på
 att dammsuga.

Det är så typiskt mig.

Mannen skakar på huvudet där jag står med luren i handen på högtalar läge och kör runt runt med dammsugaren med andra handen.
Jo men effektivitet!

Effektivitet!




Jag dammar på byrån i hallen.
Hänger upp en maskin tvätt, plockar upp tvätt i barnens rum..
allt under tiden jag står i kö.
telefonkö liksom.


Jag tittar ut och känner det igen.
Inuti kroppen hör jag det..
bruset..
viskningarna.

Om att våren är på väg.

Jag spelar Oskar Linnros på hög volym när mannen kör iväg på möte.
Andas djupt och längtar mer.

För visst vill vi väl ha den nu?

Den där jag tjatar så mycket om..
den där pirriga
 fina
ljumma
 ljusa
 knoppande

våren.

visst?



Ha en fin Tisdag.

K r a m 

















3 kommentarer:

  1. Jag känner den jag med...
    Det är ju torrt på vissa ställen där jag sätter fötterna....det MÅSTE vara vår?!

    Förstår att T skakar på huvudet, han är ju man och har aldrig gjort två saker samtidigt:-)
    You go girl:-)!!

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Längtan om våren, den kommer så smått smygandes fram, jag känner av den också fatsän det hemma hos mig är vinter med minusgrader.

    Älskar ditt sätt att leka med ord!

    SvaraRadera
  3. Ja men guuuuu´va man längtar till våren nu. Fick en känsla av vår när jag följde med dottern till skolan i morse...valigtvis går hon o storebror själva på mornarna men det var en "sån" morgon (min 6-åring är som hon är, humör o utbrott var o varannan dag...pjuuhh) men det var riktigt skönt att komma ut o hon kvittrade glatt på så det flöt på bra (tills lämningen, då blev hon lite trumpen igen).

    din tv-bänk undrar jag över? Är det de klassiska ikea fläktskåpen eller vart har du hittat den??

    Kramis.
    Anna (Annaem77)

    SvaraRadera