måndag 25 februari 2013

det bästa med att jobba hemma

är att man kan dricka kaffe när man vill, 
eller te .)
Att jag inte behöver byta om till de finare kläderna

 om jag inte vill.

Att jag kan lyssna på vilken musik jag vill 
när jag vill
 hela tiden.


Jag kan avbryta mig själv mitt i beställningar och fakturor för att tvätta träningskläder.
Jag kan köra till gymet på "lunchen" 
Och
jag kan ta tag i en award
 som legat och väntat på mig ett tag..


Så nu kör vi:

Vilken är din favoritmånad på året?

Lätt den varmaste.

Om det är Juni Juli eller Augusti spelar ingen roll.
Men lätt den varmaste månaden!
Säkerligen Augusti
 när trädgården är som grönast och skönast!

Vilken rätt är din favorit?

svåra svåra fråga..
jag har nästan inget svar, men måste ju ha ett svar..
så jag väljer Lax.
eller kyckling.. .)


Vad lyssnar du på helst?

En ännu svårare fråga.
Jag lyssnar på allt. 
hela tiden.
Oskar Linnros(just nu massor på hans nya singel) 
Ulf Lundell, Lars Winnerbäck,
Jay-Z, Lil' Wayne, Zara Larsson, ja men ni förstår.. allt.
Mycket svenskt 
 mycket hiphop.

Men allt.


Hur ser din drömträdgård ut?


LovingAndLiving my garden

Det här är min trädgård.
Jag gillar den.
Men det vore ju så mycket trevligare om den var grön mer än 3 månader om året.

Och om den var större.
Och om den låg vid havet..
.)

LovingAndLiving

som detta :


Italian country house!


Vart skulle du vilja resa nästa gång?

Usa,
 Florida eller Los Angeles.
För att jag älskar allt.
Solen.
Havet.
Shoppingen.
Galenskapen.



Vem skulle du vilja ha som middagssällskap för en kväll?

ER!

Alla er, 
ni som känner som jag..
 som har tankar och djup som jag.
Ni som tittar in här, lämnar fina små avtryck.

Dig.

Vilket är ditt bästa recept på ett lyckat grillparty?

Vänner.
Fina vänner. 
varmt väder.
God mat.
Gott vin.
Goda drinkar.
Bra musik.

LovingAndLiving



LovingAndLiving

Vilket är favoritplagget?


träningskläder

eller
mjukisar

Vad skulle du vilja bli när du blir stor eller har du nått drömmen?


den här frågan ekar alltid.

Vad ska jag bli.. vad vill jag bli..
vart ska jag.. vart vill jag?
självklart lever vi mitt i drömmen.
Men skapar den varje dag.

Vad fascinerar dig?


 NI!

Alla starka människor som delar med sig,
Alla de som ger mer än de tar.
Alla de som sprider glädje,
de som skrattar mer,
gråter högre,
De som vågar säga till
de som står upp
Alla ni som tar mig vidare i livet,
 uppåt inombords.
Ni som inspirerar.




Det mina vänner 
var mina svar på den fina awarden.
Det var Suss som skickade den till mig.

tack snälla!!!

Nu ska jag skicka den vidare sägs det.
Och det är ju så svårt.

Men jag vill ge den till er!
Om ni kan och vill så svarar ni på frågorna..
men ni förtjänar den.
verkligen.




Nu måste jag nog fortsätta jobba ändå.
Lite i alla fall :)


3 kommentarer:

  1. Men tusen tack :)

    Ska genast börja fundera på mina svar ;)

    Vad mycket jag känner igen mig själv i dina svar, lite läskigt nästan ;)

    Ha nu en underbar dag! Jag jobbar också hemma, så otroligt skönt ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa, tack för att du delar med dig.
    Ha en skön dag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kul att få läsa mer om dig!
    Skönt att jobba hemma, det kan inte jag så nu är det bäst att åka tillbaka efter lunchen...
    Ha en fin dag där hemma, kram Suss

    SvaraRadera