fredag 1 februari 2013

F R E D A G

Den kom igen.

Fredagen.

Dagen som kommer med den skönaste känslan.
Som en semesterkänsla inuti.

Men här inne är det fortfarande tungt huvud.
Jag har en son som ligger på soffan hela dagen.
Jag gör allt jag kan för att inte känna av det.

Huvudet.


Så jag kör till spinningen.
Jag svettas ut en flod och hoppas att det som värker ska följa med.
Rinna av mig.

Men det stannar kvar.

Lite i bakgrunden av denna dagen ligger den kvar.
Huvudvärken.

Men jag är bra på att låtsas när det behövs.


Så jag tar ett långt bad som doftar kokos.
 blundar.
andas.
Och sonen somnar i soffan.

Jag fryser lite.
Men hoppas ändå.
Att det inte är sjuk jag tänker bli.
Hoppas.


Och när dottern och den yngste sonen kommer hem från skolan
 gör jag ett sista ryck.
Vi bakar semlor och pratar strunt.

Jag leker zombie med yngste sonen och biter honom i halsen.
(försiktigt alltså, jag lovar.)
Han kiknar av skratt.

Och trots att hon låtsas att hon inte vill.
Att hon är för stor för att "leka" så tar jag tag i henne med.

Dottern med de ljusbruna ögonen.



Jag tar tag i henne och kittlar henne tills hon skrattar högt och hela huset fylls av  glädje.
Och mitt i det så glömmer jag

 huvudvärken
och de där axlarna som så gärna vill klättra uppåt.

Mitt i det minns jag 
Att det är Fredag.

Fredag var det ja.








4 kommentarer:

  1. Du ar sa fin, sa snygg!! Jag tittar och njuter. Lovely you!

    Hoppas du kanner dig battre snart. Fredag och helg ar bra.

    Jag ska trana och ata bra nu under resan. Ser fram emot att boosta mig, komma i form.
    Du inspirerar mig!

    KRAM
    xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. du ger mig så mycket fint.
      orden. känslan. tack fina Lotta.
      Och om jag är avis på karibien? ehh.. jaaa!!!
      ta med mig herregud!
      Kram!

      Radera
  2. Åhhhhh KÄRLEK, lycka! Underbart!! Hoppas du inte blir sjuk fina du med dina fina texter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack fina Sofie!!!
      Och nej jag jag tror jag klarade mig! .)
      kram

      Radera