måndag 11 februari 2013

Effektivitetens moder

Ja hon kommer ibland.
Eller kanske mer ofta än sällan till mig.

Effektiviteten.
Jag gillar att ha mycket att göra som jag kan göra något åt.
Och nu när bygget av min butikslokal sköts av snickare och målare och jag inte kan börja med något alls där ännu..
så gör jag annat.

Som att börjar dagen med att träna ett stenhårt pass.
Jag tog i så att svetten rann.. jo på riktigt R a n n inte bara droppadelite, pärlade sig i pannan.
nej det skvalade i princip om mig.
.)

2 timmar körde jag och sen var det hem till lunch.

Strax efter det kom barnen hem.
Jag tvingade dottern till att städa sitt rum.
Tavlan där uppe hänger precis när du går in till henne..
Och nej det var kanske inte skitigt... men r ö r i g t .


Konstigt nog klagade hon inte ens.
Hon var nog lika sugen själv på att göra rent och fint och bädda om i sängen.
I böand händer det liksom .
.)



Där hänger klänningen hon bar på vårt bröllop.
Jag vill ha den där.. som en påminnelse.
En påminnelse om den finaste dagen.
Och än så länge har hon inte klagat.



På hyllan vid hennes sängbord står skorna med.
De fina vita ballerina skorna hon bar där på stranden.
Med silver tå.
Ja ni ser.
Spara för alltid säger jag.
Vi får se hur länge hon håller med.



Väggen utökas hela tiden.
Med bilder.
Minnen.
Kärlek. 
Saknad.
Skratt.

Alla foton är tagna av mig, ofta instagram och de blir så fina när man printar ut dem..
lite som gamla polaroid foton på väggen.


Så nu kunde vi stänga dörren till ett rent och prydligt rum igen.
Och hon kommer sova extra gott i nytväddad säng i natt.

Efter det tog jag tag i tusen fler saker.
Tvättade undan allt i dag.
det betyder 8 maskiner tvätt.
Typ det tråkigaste jag vet men jag gört.
.)
Jag har dammsugit huset 
städat barnens badrum
Lagat godaste kycklingen i ugn
promenerat hundar
plockat i och ur diskmaskiner 3 gånger!!
(hatar det med-typ ännu tråkigare än tvätten!)

Och mitt i i mitt "nu coolar jag ner mig i soffan och gör inget mer-läge" så ringde en kompis och tog med mig på ett dubbelpass Crossfit/indoor walking.

Ja men ni ser.
Med energi kommer bara mer energi!!

Och ja.
Jag köpte en gammal skolbänk i dag med.
Men det visar jag i morgon!

K r a m 

Tack igen.
För att NI finns!





6 kommentarer:

  1. Åh så fint i tjejens rum! Jag hade velat ha i alla fall ett tjejrum ;)
    Duktiga du som tränar morgonpass och sen dubbelpass på kvällen och dessutom fått så mycket gjort under dagen, du måste vara nöjd med din måndag!!
    Nyfiken på hur det går med ditt "20-dagarspass"? Jag skulle behöva en kick i viktminskningen, har stått still sen början av dec... Kram Suss
    PS. Du såg väl att jag skickade awarden vidare till dig?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 20-dagars ja.. jag har ju inte kört så länge ännu.. men det där med kaffet funkar faktiskt bra.. förvånansvärt.. är ju meningen att jag ska rensa ut och städa rent i kroppen.
      Men nej jag har inte märkt något.. :(
      Nu har jag ju jätte dålig ämnesomsättning och är van att träna m y c k e t men hoppas att det ska hända något nu i alla fall!
      Ibland står man ju still hur man än gör... vet inte om kroppen går in i ett "pausläge" .)
      Jag äter ju bara vitt kött.. fisk och fågel och inga mejeriprodukter.
      Men vi får se.. .)
      Och ja visst vissa dagar får man mycket gjort! :)
      Ha en underbar dag nu Suss, och nej det såg jag inte.. men nu går jag in och kollar och du.
      Tack finaste för den. Awarden!!! så glad du gör mig!

      KRAM!

      Radera
  2. Men herregud va du hinner med! Underbart att få saker avklarat, som typ tvätten... Hon har ett mycket fint rum din dotter, ännu finare in real faktiskt till och med :) Tycker vi måste planera en träff snart, om du har tid att ta dig till västkusten :) Du jobbar på bra med din träning, härligt!

    Kraum sköna böna

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha du gör mig alltid så glad!! tack snälla.
      Ja men visst.. när ses vi? och vin.. då måste jag ha vin!! :)
      Västkusten? låter som du skulle vara toklångt bort! ;)
      Ja jag kämpar på. men inte fan händer nåt ändå :)

      KRAUM!!!!!!

      Radera
  3. Åh det är så underbart med sånna där dagar då allt bara flyter på och man får massa gjort! Vilket underbart rum hon har Ella!! Fiiiina fina klänningen och skorna! Och jag älskar väggen med bilderna -som hennes grymt duktiga mamma knäppt ❤ så snyggt!!! Och tack för att du delar med dig om Ella och Lilly- klingar fint! Ni är så fina! Du och dina söner och dotter ( och man, men han vet jag inte om jag sett) massa kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint rum, med betoning på fint!

    Och du är grym, som du tränar och står i. Så bra gjort!

    SvaraRadera