söndag 10 februari 2013

se inte inåt

Utan se bra ut.

Så kan man tro.
Om många.
Vissa.

Det är liksom lite fult att tala om hur man mår.
Känner.
För många.
 För vissa.


Det är inte min plats att stå på.
Inte där jag ska vara.
Inte mellan andra och tala om hur jag tycker de beter sig.

Men ibland kan nästan inte mitt inre hålla tyst.
Inte  vifta med händerna och inte skaka på huvudet.

Men det är inget jag ska tynga ner en Söndag med.
Nej för en Söndag är väl en ganska skön dag tycker ni inte?

Vi har druckit te.
(jag får ju inte dricka kaffe! )
Jag har sprungit en runda på 5 km
Jag har tvättat 2 maskiner tvätt
Jag har ätit lax till lunch
Jag har bakat muffins till barnen
Jag har lagat tapas till middag

typ så.


Och ja.
Lagt lite för mycket energi på de människor som inte förtjänar det.
de som inte själva lägger sin egna energi rätt.

Men jag släpper det nu.

Släpper det och tar en sista promenad med hundarna.
Klappar om en influensa sjuk man som ligger som en död fisk i soffan.
sen lägger jag mig i soffan bredvid.
Söndag var det ju.

K R A M 





3 kommentarer:

  1. Vackra du hur dina ord träffar rätt! Hur kan man sluta tänka på de som dränerar en på energi.....önskar jag visste det. Jag har fastnat i ett negativt nät & kommer inte ur. Livrädd för att drunkna, det har jag gjort förr. Tack för att du så generöst vågar dela med dig på din blogg....jag vågar liksom inte öppna mig helt. Tror att folk bara vill se ytan. Krams m

    SvaraRadera
  2. bra skrivit som alltid..och jag nyfiken som alltid ..varför INTE kaffe??

    KRAM FINA

    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ibland, vissa dagar, är det lite svårare att värja sig från de där energislukarna. Man kan liksom inte få dem ur systemet, de där som inte alls förtjänar någon kraft....

    Ha en fin dag och kram på dig ändå!!!!

    SvaraRadera