tisdag 5 februari 2013

drömmer om sommar

Jag har fått huvudvärken tillbaka.
Jag kisar framför skärmen 
 funderar på att lägga mig tidigt.
Väldigt tidigt.

Först tittar jag in här.
Ser vad ni gör.
Och drömmer mig bort en stund till en plats med sol.



Och i bildbanken
 bland mina foton ligger de här.

Och jag minns allt.

Dofterna.
Hur vinden känns mot min hud.
Barfotafötter i gräset.

Minns ni?


När ute nästan känns som inne.
Fast bättre


När jag behöver vattna gräset
 så det håller sig så där fint och grönt.

 när jag kan dricka dagens första kopp kaffe mot husväggen och lyssna på dagen som vaknar till liv.
Dagens första små ljud.

Vinden som försiktigt glider genom gräset och plantorna.
Jag minns.





Då.
När mina ben är bruna av solens strålar
då kjolarna inte längre hänger längst in i garderoben.

Då.

Och ni kan tro att jag längtar.
Och ni kan tro att jag inuti mig själv romantiserar hela sommaren.
Hur fin och varm och bra den kommer bli.
Hur jag aldrig kommer sakna solen.
Hur vattnet kommer vara så pass varmt i havet att till och med jag doppar mig.
Hur glassen smakar gott men inte är onyttig
hur dagarna är långa och festerna är många.
Ni kan tro att jag längtar.

Och om det är så.
Att den inte tänker komma på riktigt i år heller.
(jo jag minns förra sommaren.. shhh)
Så tänker jag ändå ta vara på den.

Sommaren.
Ljuset.
Det gröna gräset under fötterna.
Jag ska.
Ta vara på den.
För jag saknar den så.





Gör inte ni?





11 kommentarer:

  1. OM ...och då hade jag ju ändå en vecka med sol alldeles nyss..men just nu känner jag mig som björn ..sover, sover och sover och är ändå trött..

    KRAM och hoppas huvudvärken släpper
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Sol, ljus, värme, långa kvällar, dofter, barnaskratt, vågorna, måsarna... jodå jag kommer ihåg och längtar så det gör ont ibland!

    Och du, nu får du ta och be den därade förbaskade huvudvärken att dra dit pepparn växer! NU typ!

    Kraum

    SvaraRadera
  3. Fint inne har du/ni men också fint ute...Jösses så bra ni bor. Härligt!

    Trist med huvudvärk. Hoppas att den nu flugit sin kos.

    SvaraRadera
  4. Ja, så gör vi. Vi tar vara på den när den kommer. Och nu tar vi vara på vintern...eller våren...eller vintern.... :)

    SvaraRadera
  5. Så fint du har ute!!! Visst börjar man längta riktigt när man ser sommarbilder!
    kram Helena

    SvaraRadera
  6. Jag har precis samma längtan som du......sol,
    varm sand under fötterna och en skön
    solstol.....kanske något gott att dricka......oj
    vad jag längtar!
    Hoppas ditt huvud mår bättre!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  7. Åh, låte härligt! Jag längtar också :)

    SvaraRadera
  8. Jo, lätt! Särskilt när man ser dina sköna bilder.
    Kram, Marie

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder. Får mig att längta ännu mer efter sol o värme. Hoppas du mår bättre. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Men åh! Älskar bilden med foten vid poolen! Så läcker! Ja du lite sol och värma är nog vad vi alla behöver nu. Hoppas våren kommer snart och att din envisa huvudvärk ger sig någon gång. Har du kollat synen? Kanske sitter du mycket framför datorn med beställningar mm. Kram på dig!

    SvaraRadera
  11. Alltså, bilden. Sälj den till något resebolag!! Nu ska jag sluta tjata ;))

    SvaraRadera