söndag 20 januari 2013

Vaknar med frosten

Det är Söndag.
Oftast min segaste dag.
Jag vaknar av ryggvärk eftersom jag somnade i halvt sittande läge och ångrar mig nu.

Filmen var ju inte ens bra.
.)


Frosten utanför är lika kraftfull som igår.

Träden är fullkomligt dränkta i vitaste kyla.

Och jag vet att jag kommer be mannen stanna bilen idag.
Stanna så jag kan vackla ut och frysa en hand av mig när jag vill fotografera det hela.
För trots att det är så kallt att jag knappt kan andas.
Så kallt att näsan trillar av.

Så är det vackert så hjärtat tar ett extra skutt.
Så vackert.


Nu väntar en hotell frukost på mig.
Efter det väntar tre barn på att träffa sina föräldrar.
Och som föräldrarna väntar på att träffa dem!



Och sen.
Sen blir det bil bil och bil.
Mil mil efter mil.

Och så tar vi lite vardag ett tag tycker jag.
Längtar faktiskt lite efter det just nu.

Vardag.

Hemma.

Ta hand om er.





16 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder. Oj så fina!

    SvaraRadera
  2. Jag har en förkärlek till vackra lyktstolpar. Tycker de är så ja, jag kan inte förklara! Vilken helg du haft vännen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du säger det där om lyktstolpar.
      Precis så känner jag. Och om dörrar. Helst stora maffiga pardörrar.
      Precis som du.

      Kram!!!

      Radera
    2. Hahahaaaa jag med!! ALSKAR lyktstoplar!! Sa...ja....Narnia!!! ;))
      x

      Radera
  3. Det är så vackert så att det gör liiite ont. Faktiskt! Men jag gillart :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. liite ont.. då är det värt det!
      Tack snälla
      KRAM!

      Radera
  4. God dag!
    Vilken helg du/ni verkar ha haft, och vad mycket vackert du fotat.

    Vad härligt att få komma hem till barnen igen, vilken lycka både för er och för dem.

    Ja och vardag kan ju va skönt efter ett tag på resande for och helt utan rutiner.

    Tusen kramar till dig och säg till T att köra försiktigt....och att han stannar när du vill fota:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja helgen blev lyckad du!
      Och ja som jag längtat efter vardag nu.. behövs.
      rutiner.
      tusen kramar till dig med.. och nej T, han stannade inte en enda gång.. nej sa han bara vi mste hem.
      och ja det var ju sant..
      .)

      KRAM!

      Radera
  5. Fantastiskt vackra bilder och vilken härlig blogg!
    Hit kommer jag gärna igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack vad snällt.
      och vad trevligt, du är välkommen tillbaka!

      Radera
  6. Tack för lite Stockholmskärlek så här på andra siden Atlanten! I need it, love it.

    Kör försiktigt!!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack själv för att du visar mig älskade usa för mig!
      Ta hand om dig!

      Kram

      Radera
  7. Underbara bildet på en underbar stad:)

    Förstår att du längtar hem nu till barnen...till vardagen...SKÖNT

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja underbar stad.
      tack snälla.
      Ha en fin dag idag!

      KRAM

      Radera
  8. Jatte vackert!! Nu langtar jag hem annu mer =p
    x

    SvaraRadera