lördag 19 januari 2013

Stockholm

Jag är fortfarande i huvudstaden.


Vi har fyllt huvudet så fullt av inspiration inne på Formex att vi nästan gick av.
Proppades fulla.
Så mycket att känna på, dofta på.. och tråna efter.

Efter mässan fyllde vi på med vänner massor av skratt, vin och god mat.
Bloggvärlden alltså.. man måste gilla den. 
måste .)


Idag struntade vi i mässan.
I stället omfamnade vi staden.

STOCKHOLM



Det är så kallt att jag knappt kan andas.
Kylan är så kraftig att den liksom ligger utanpå.

Och inuti.

Överallt.

Jag kan knappt andas säger jag och håller mannens hand extra hårt.
Jag älskar dig säger han och ler.
Jag vet säger jag och kniper mina frusna fingrar runt hans hand.

Vi gör så.
I flera timmar.
Fryser så vi knappt kan andas.
Fortsätter gå ändå.

Och ibland måste jag stanna.
Plocka upp en kamera och frysa fingrarna av mig när jag försöker fota det vackra vi har runtom oss.
Överallt.
En huvudstad i vackraste vinterskrud.





Och jag som trodde att jag inte hade tagit tillräckligt med foton alls.
Märker nu att jag har en hel del foton att sortera och visa er.
Sen inser jag att nu räcker det kanske.
För det var visst många fler än jag trott.
Stockholm.
Vinter.

Vackert.



Och fast jag knappt kan andas.
Och fast jag längtar efter barnen som en galning.
Saknar jag dig redan.

Stockholm.


och snart.
Snart är allt som vanligt igen.
Jag är i Skåne och barnen måste till skolan.
Maten måste lagas och tvätten måste tvättas.

men ett litet litet tag till kan jag ligga här i en dubbelsäng och se på "strunt-tv" tillsammans med min man.
Lägga huvudet på sned och le lite.

Livet.







9 kommentarer:

  1. Men vilka supervackra bilder du tagit på vår hufudstad! Ja då är du inte på Formex i morgon då!?
    Passa på och njut så mycket ni kan!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      Nej tyvärr.. vi måste tillbaka till skåne.
      Men njut på mässan. Pb's monter är så fin att man dör lite..
      och kamelo... så mycket fint.
      Men ja det ser du ju snart.

      Tack snälla.
      Kram

      Radera
  2. Å mitt Stockholmshjärta tar skutt och slår volter. Tack för det här underbara!

    Skulle vilja springa på dig där, gå in på ett café och dricka något varmt.

    Njut!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. heeeej.

      ja visst skulle du ha varit här just den här helgen.. det känner man ju.
      Tack snälla.
      ha en fin Söndag.

      KRAM!!

      Radera
  3. Ja mysigt.
    Har varit på formex flera år i rad varje jan aug.
    Inte nu.. för sjuk. Suck!!
    Har noll kraft.
    Nyfiken!!! Vad jobbar du med. Pga av formex tänkte jag. Eget?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej.

      ja det är mysigt här.
      Formex ja.. vi har egen butik från och med mars..
      :)
      sängar och inredning! :)
      du får komma och kolla en dag!

      KRAM!

      Radera
  4. *ler ...när jag förstår att du har det toppen där uppe...
    och Åh vilken längtan jag fick till Stockholm nu...har bokat in mig på en blogg-grej om någon vecka ...får se o jag vågar ;) ...

    Kram Fina!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jasså...? blogg grej.. vad för nåt??
      Klart du vågar. det vet vi ju redan ,)

      Tack snälla.

      KRAM!

      Radera
  5. Åh vad romantiskt. Vad härligt!

    SvaraRadera