torsdag 17 januari 2013

krispigt vintervitt

Det är precis det som är temat på FABRIKEN
idag.

När jag är på mässa och kollar in alla nya fina vårsaker.. då är temat vinter.

:)

Men ja jag ger er de här bilderna:


en obäddad säng.
Min och mannens säng.
Vit som vitaste snö.

och den här:


en mix av foton.
Alla tagna av mig.
Vissa nu.
nu när vintern är här på riktigt
då den färgar hela världen frostigt vit.

Andra från förut.
Då sommaren var utanför fönstret
 och vintern inte fanns.
alls.



Och så fler av nu.
Nu när kylan biter i kinderna 
Nu när kylan täcker alla växter i trädgården i ett kristalligt glitter.
Nu.
Mitt i vintern.





Och där hänger en kjol i skiraste spets.
En sol som skvallrar om sommar.
Mitt i kallaste vitaste vintern.

Olika bilder.
Olika känslor.




men alla i färgskalan-

Krispigt vintervitt.

precis som temat var.

Nu ska jag på mässa.
Ses senare!

Ha en fin dag.







16 kommentarer:

  1. Snygga bilder, vinterbilder blir så vackra!
    Have fun!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla Helena!

      ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  2. beautiful pfotos :)))
    Have a nice day ***

    SvaraRadera
  3. Oh, så många vackra foton. Verkligen vackra!

    SvaraRadera
  4. Verkligen fina bilder, riktigt vintrigt vitt.

    SvaraRadera
  5. Du är väldigt, väldigt duktig på att fota och jag bara dånar av dagens bilder :)

    Ha det bäst på mässa!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack Kicki!! vad glad jag blir!!

      KRAM

      Radera
  6. Väldigt vackra bilder. Du är en duktig fotigraf.

    SvaraRadera
  7. Jag smäller av.

    Vem tar de vackraste bilderna?

    Magi.

    Jag bugar och tackar för det här ljuvliga

    Love
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. och här sitter jag och skrattar, du får mig alltid att le.
      underbara ord som vanligt!! tack finaste Lotta!

      xoxo

      Radera