torsdag 10 januari 2013

middag på Majkens sylta och lite så

Det här med fjällen.
Det är liksom fullt upp.
Jag tänker att man har hur mycket tid som helst.
Semester ni vet.
Hur mycket tid som helst till allt.
Men det visar sig att man inte har mer tid än hemma.
Eller mer tid än när man jobbar.
Och jag inser att det är för lite tid till det roliga typ alltid.

Men jag försöker få in allt.
Allt.
Så idag hann jag inte ens med att åka skidor.
Jo klart jag hade hunnit,
men först skulle en son ta et lugnare på morgonen och jag ville inte jäkta.
Sen var det liksom dags för korvgrillning i backen och sen var det en annan dotter som inte ville åka mer.

Så ja.
jag har gått rundor, grillat korv, stekt en hel del pannkakor och tränat kettlebell i en hall med furupanel på väggarna.




Köpt nya vantar till en dotters förfrusna fingrar.
Nån ny variant minsann som lovar hålla värmen till minus 30 grader.
Jo man tackar.
Får testas i morgon.

Sonen.
Han i mitten som alltid vill allt och lite till.
Han bytte skidorna mot en snowboard idag och visst syns det i blicken.
han är så nöjd så.



Nu måste jag stänga ner den här datorn.
Dra handen genom håret och samla ihop en familj som sitter i soffan och ser allmänt slöa ut.
För i kväll har vi ju bokat bord.
Majkens sylta liksom.
Kan nog inte bli illa.
Hörs ju på namnet.

.)




Vemodet drar i mig lite ibland.
För man vet ju.. läser ju hur alla andra har det.
Att vardagen snart är här.
Vardagen ja.
Men den kan ju vara riktigt bra den med.
Minsann.

Och vardag och vardag förresten..
snart är det ju dags för Formex mässan.
Och det i vardag är ju inte ett dugg otrevligt.

Minsann.

 Ta hand om er.


3 kommentarer:

  1. Passa på och njut nu! Det är ju så härligt med fjällluft! Det brukar göra gått!
    När ska du på mässan ?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Men gu va härligt ni verkar ha det! Önskar nästan att vi skulle åka skidor :)
    Och formex wiwiwiii liksom!!! Häftigt att få planera och beställs!
    Njut nu det sista allt vad ni kan, kraum

    SvaraRadera
  3. Låter som ni har det bra!!!

    Skönt att Majken tar hand om er på bästa sätt ;)

    Kram

    SvaraRadera