fredag 11 januari 2013

segare kanske segast

Vi hann idag.
Jag hann.
Åka skidor.
Men jösses vad kallt, mellan 10 och 14 sen gav jag upp.
mina fötter gick inte längre att känna i pjäxorna och mest av allt längtade jag efter min soffa och mitt egna duntäcke.

Men ja nu har jag suttit ensam i en bastu i säkert en timme och känner mig lagom mör och snurrig i huvudet för att titta in här.
Hos er.
Oss.


Gårkvällen.
Vi ryckte upp oss tillslut.
Reste oss från soffan och gick mot Majkens.



Det känns fortfarande lite "juligt" här.
Grangirlanger och utebelysningar.
Mysigt.
Kallt var det ute.
Tur att det var så mycket varmare inomhus.
Varmare.
Mysigare.


Och ja ni vet ju hur det är.
Det där med att fota utan ljus.
Men lite ser ni väl.
Resten får ni liksom fantisera fram .)


Efter middagen begav vi oss till en bar.
Barnen kikade på en show och vi satt försjunkna i mjuka fåtöljer och bläddrade i böcker och drack caprinias.
Mycket trevligt om du frågar mig.


Mycket tjusigt med.
Gillar allt det här "lodge" stuket som är här.
Mörkt, dovt, lite lagom mysigt och maskulint.
Gillar.

Nu har mannen packat med sig tre barn och badkläder och sitter kanske i en bubbelpool eller åker någon galen vattenrutchkana.

Jag.
Jag stannar här.
Med skvallertidning och er.

Ganska nice Fredag om ni frågar mig.
Ganska nice.

Ta hand om er.


2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med skidresa! Hoppas du och familjen får en härlig helg, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Oj så bra ni haft och har det. Och egentid av detta slag som du prioriterade med oss och skvallerblaska, det är himla trevligt!

    Ha det fortsatt gott

    SvaraRadera