måndag 28 januari 2013

husknarkandet

Ja jag vet att det finns fler än jag.
Som ibland faller dit.

Ner i husknarkandet.
Ja jag tänker på Hemnet alltså.
När man bara råkar ramla in där och inte kan komma loss?
Ikväll blev det detta:



Ja men eller hur.
Helt plötsligt tror jag mig vilja bo på landet med en trädgård så stor att det säkert tar ett dygn att bara klippa gräsmattan.
Jag tror mig vilja bo där med en allé till uppfart och egen odlade kryddor.

Ser hur jag ska ta det lugnare..
andas djupare.
Dricka hemgjord lemonad och aldrig stressa mer.

Men så nej.
inser jag att jag har inte 9 miljoner att lägga på det just nu.
host.
Nej precis,
men fint var det.
Väääldigt fint om man frågar mig.
Så du som vet det där om hur man odlar grönsaker, klipper gräsmattan i ett dygn och som har 9 millar.
Du.
Du borde slå till tycker jag.

Här hittar du det hela.

15 kommentarer:

  1. Älskar hemnet. Perfekta stället att surfa in och dagdrömma lite!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det!
      Skööönt tidsfördriv ;)

      Radera
  2. Var mer inne på Hemnet förr, nu räcker bloggarna så fint, för här visas bara de finaste bilderna! då slipper jag ödsla tid på de hemmen som är fula!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha så sant Helena!
      Men bra du fick några av mig då !.)
      Kram på dig!

      Radera
  3. Det där har jag också dregglat en del över!

    SvaraRadera
  4. Kollade kontot förut och attans! Det fattades några korv-ören så jag får stå över den här gången också... ;-)
    Inte så vrålförtjust i Hemnet. Håller med H´s Enkla här uppe. Springer bara på sånna där furu-bastu-liknande hus eller krimskramsvillor hela tiden.
    Ditt och andra bloggares ger mer ögongodis! Du bor ju SÅ HIMLA fint!!! Och du, Butiken- den kommer att bli kanon! Jag kommeeerrrrrrr!!
    Kram! Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nej jag vet.. de där nio miljonerna fattas liksom ty alltid :)
      Tack för dina fina ord.
      Och om jag är glad över att du ska komma.
      OM!!!

      Kram

      Radera
  5. Nä inte min stil. Sjukhus får det mig att tänka på. Så sterilt. Varför inte lägga dit några varma goa mattor..nån varm färg. Så trött på alla sterila hem.
    Gillar absolut rent o avskalat... men med måtta. Tv rummet..eller vad det är var ju fint. Klart det är fint!
    Men hallå..en lite tavla då..?!?
    Älskar kolla hemnet oxå..❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja lite sant Eva, men jag gillar det.
      och mest för att jag har lättare att se hemmet för vad det kan bli.. med min egna stil när det ser ut sådär :)
      Men klart det behövs en tavla.. eller foton enligt mig.
      masspr av foton.

      ha en fin dag!
      KRAM!

      Radera
  6. Ja...jo....men kanske ändå....eller nej, jag har inte heller 9 miljoner....faktiskt.... Men ursnyggt!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja visst var det fint.. men asch.. vi tar det en annan gång ;)

      Kram

      Radera
  7. För lite sedan letade jag (desperat) efter nytt boende. Då var det långt ifrån roligt att kika pån hemnet. Så snart jag köpt min lägenhet så tog jag bort appen. Jag är och blir aldrig någon hemnetknarkare :-)

    9 miljoner är galet dyrt, för mig. Men ack så det var.

    SvaraRadera
  8. -men ack så fint det var, så skulle det stå......

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag är inte hemnet vardagligen.. men ibland ramlar jag som sagt in.. och drunkar lite i hem som dessa.
      Ha en fin dag!

      Kram

      Radera