måndag 28 januari 2013

upptaget

Jag känner fjärilarna där inuti.
Här.
De fladdrar omkring där inne och ger mig den där lyckliga känslan.

Jag tänker att fjärilar i magen är bra att ha.


Måndag idag.

det blev en Måndag att andas.
Jag har gått runt i mjukisar hela dagen.
Tränade först, sen städa
 lite bara.. 
och ett tandläkarbesök med yngste sonen.

Sen blev det soffan.
den liksom ropade på mig.
Huvudvärken kom och jag låtsades inte känna av den.
La mig under det tjockaste duntäcket och såg på en serie som inte är klok att egentligen lägga tid på alls.
Jätte läskig och hur knäpp som helst.

typ så.





Solen tittade in.
Fick fjärilarna i min mage att fladdra till igen.

Skönt tänkte jag.

Att de finns där.

Fjärilarna.
Jag gillar dem.


Kanske är det för att våren är på väg.
För att jag känner att jag gör rätt.
För att jag vet att jag kan det jag tänker göra.

Kanske.

Kanske är det för att livet ler just nu.
Talar om för mig att tänka till.
Igen.
För min skull.

Och jag tänker.

Rätt.


(nya scarfen är ett GALET fynd på barn assecoarerna från Lindex! 25:-!! och armbandet med döskallar är Lindex, det andra systerP)

Så idag har jag inget att visa.
Bara känslan att tala om.
Den som finns här inuti.

Jag ska alltså starta eget nu.

Min butik.

Med fina saker och grym service!
Vad tror ni om det?

Mina fjärilar säger nämligen att det låter bra.
Mycket mycket bra.


Och ännu en gång.
Tack alla NI
Ni får mig att le varje dag med era fina kommentarer och vackra hälsningar!
Kram till er!







6 kommentarer:

  1. Det var som jag trodde och jag säger bara
    GO FOR IT!!! vad roligt och jag är säker på att du fixar det där galant , du har känsla för det där vackra.

    Lycka till !!!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack snälla!!
      Och ja du kommer väl och hälsar på när du är i Skåne hoppas jag!!
      KRAM!

      Radera
  2. Älskar armbandet! Kul att ha fått upp ögonen för systerP tack vare dig. Stort lycka till med butiken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack. ja visst är det fint.. SysterP :)
      Tack igen. kram på dig!!

      Radera
  3. Stort lycka till med din butik, jag är så nyfiken... ;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. oh tack. och ja jag är typ lika nyfiken själv ;)

      Kram

      Radera