torsdag 27 december 2012

vaken igen

Nu är jag vaken igen.
Nu har jag lust och energi,
 jag känner att jag behöver träna ordentligt idag.
Ta i.


Så jag startar med en kopp kaffe.
I min nya julklapp.
En kopp med perfekt skummad mjölk.
Tack mannen.


I mitt hus är det bara jag som dricker kaffe.
Mannen klarar sig utan.
Så med bara mig, bara jag.
Passar den perfekt.
En George Clooney maskin med kapslar,
än så länge bara varit bra.

Vilka maskiner har ni?


Det faller tunga tunga droppar där ute.
Ser ut som December aldrig varit här.

Jag lyssnar på musik och plockar ordning.
Jag läser en krönika om Nyår och jag minns så många.
Olika.
Vissa så hemska andra så fina så fina så.


Det är Torsdag idag.
På Måndag är det dags igen.
För fest.

Jag har varmrätten.
Och platsen.

Hur gör ni?
Vad ska ni bjuda på i år?

Jag måste resa mig nu.
Måste ta tag i energin i min kropp.
Måste Vill städa, få iordning, dricka mer kaffe och springa en lång runda.


Hoppas ni har en fin fin dag!







4 kommentarer:

  1. SNYGG!!! Läcker! Vi har en inbyggd Siemens som är det bästa som hänt mig sen... sen vi fick barn, typ. SÅ bra är den! Och som jag hoppas jag får bjuda dej på den godaste latten från, nån dag!
    Nu på väg till Sthlm och shoppingrunda- wiihaaa!
    Kram! Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh ja jag vet, en inbyggd var ju inte vad mannen piroriterade,, men jag drömmer fortfarande.
      En dag så gör jag nog plats för en sån.
      Eller bygger ett nytt hus! :)
      Och ja.
      En kaffe hos dig. med dig.
      tackar ja. flera gånger om. ja ja ja.
      Och hoppas du hittade massor av fint idag.
      Kram till dig fina!

      Radera
  2. Är lite sugen på en sån igen, nu när det går att köpa kapslar i Malmö. Jag är också enda kaffedrickaren hemma. Haha, George Cloney-maskin!
    Ha en fin nyår! VI firar också hos oss med fin-knyte, vi har huvudrätt, 18 per. Kul!!

    SvaraRadera
  3. Jag googlar resept och drar fram mängder av kokböcker ikväll, vi är tre par som alltid firar ihop och turas om. Vi står för vars en rätt varav värdparet varmrätt. Jag skall fixa förrätt och funderar på cheviche.. Har du några bättre tips? Kram på dig och njut av nya maskinen!

    SvaraRadera