torsdag 27 december 2012

nåt nytt

Jag vill skriva nåt nytt.

Fint.

Men orden faller undan, genom sprickorna i mitt inre golv.
mellan plankorna ligger orden fastklamrade.
Jag får inte upp dem.
Loss dem.


Jag vill skriva något nytt.

Så kommer de där tankarna om nyår upp och jag skulle kunna berätta om en fin nyår när jag bara var barn men trodde jag var vuxen, då en kille  med för stor jacka kysste mig bakom en kursgård ute på landet.

Eller om en hemsk då jag lät farliga saker ske runtom mig.
Men orden faller ner.
Faller ner mellan sprickorna igen.


så jag minns då det såg ut såhär.
Känns som en evighet sedan.. men ändå bara 2 veckor bort.
Då snön täckte hela livet. 
Som ett lugnt fluffigt täcke av vacker marshmallow.

Nu är det bara grått.

Men det är ok.

Snart kommer ju våren igen.
Ni vet den fina vackra, sprudlande årstiden då vi alla lever upp lite mer.. skiner genom fasaderna och andas lättare.
Snart kommer den.
Och jag längtar redan.

Men vi ska till Sälen först.
Lite skidor, gulash soppa och irish coffe.
Röda kinder, frusna fingrar och skakiga ben.
Sälen.

Och ja just det ja.
Nyår med.
Det gillar vi.
Glitter och glamour.

Nu.
Nu ska jag samla ihop de där orden som bara vill falla ner i de smala, smala sprickorna här inuti.
Samla ihop dem, rensa bland dem och förhoppningsvis reda ut dem.

Ta hand om er.





10 kommentarer:

  1. Härlig bild! Här försvinner snön så sakteliga oxå...
    Ibland är det svårt att skriva allt det man känner. Men du skriver helt underbart!
    Ha en fin kväll, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla Suss.
      Och hoppas du har en fin fin dag idag!
      KRAM!!!

      Radera
  2. Tycker du får till dina ord förträffligt bra! Njuter, alltid.


    Lite glitter nu på julen blir bra. Jag ska glamourspana lite i eftermiddag innan jag lägger mig på soffan igen, under mjuka fluffpläden ;)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska tänka ut en fin glamour dukning idag tänkte jag..
      och sen ler jag .. när jag läser att du tänker samma sak som jag.. att vi lägger oss i soffan sen igen. igen.
      Tack snälla för de fina orden du ger till mig.

      Kram

      Radera
  3. Dina ord är så fantastiska jag bara älskar det du delger oss!
    Jag är kvar till löd ef- kväll. Allt beroende på hur deras matcher går!
    I morgon hoppas jag åka till köpenhamn, men inget är bestämt än!
    Lörd är inget bokat och inte imorgon sen efmiddag heller!
    Skulle vara kul att träffa dig och ge dig en varm kram!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla helena.
      För orden du ger mig tillbaka. tack för de fina snälla orden du ger.
      Och ja jag ska försöka få till det här.. och Köpenhamn.. kan aldrig bli fel ju!
      Ta hand om er .
      KRAM!!

      Radera
  4. Åh det låter så ledsamt:) Men hoppas att allt är bra:) Ses på Insta:)) Kramkram Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst ses vi där. på insta!!!
      Och jag hoppas ni är i ull gång med målningen nu igen! .)
      Ha en fin dag!!
      KRAM

      Radera
  5. Det är så det blir emellanåt. Det är precis så det måste bli för att orden ska komma tillbaka. Oavsett vad så skriver du alltid så vackert.

    KRAM
    //Vuxenmamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är konstigt, hur ord från er, dig. gör mig så varm, hur det känns som jag känner er.
      Dig.
      Hur det känns som du känner mig.
      Tack snälla för de fina orden. igen.

      Kram

      Radera