onsdag 5 december 2012

snart snart

Jag hinner inte idag igen.
Tiden räcker inte till.
Idag.

Pinned Image

Utanför stannar vintern kvar och snön fortsätter falla.
Jag tänker att jag har massor av ord i min kropp, inuti mig själv.. i hjärtat och i själen som liksom trängs där inne och vill ut här.

Men tiden räcker som sagt inte till och jag längtar till i morgon då jag är helt ledig och ska ta en dag till orden.

Pinned Image

Jag behöver dem.
Och jag vill tro att de behöver mig.

Pinned Image

Vi bakade peparkakorna igår.
Det var såklart mest roligt att bara baka några stycken och sedan lämna det till mig.
Men så är det väl oftast.. och kanske det är degen som är godast trots allt.

.)

Pinned Image


Och ja ni ser.

Vintern.
Snön.
Den bara kom som ett trevligt paket på posten, och jag tycker fortfarande den är trevlig, gör allt så mycket vackrare och känslan för jul, glögg pepparkakor och allt annat gör sig mycket mer påmind.
Känslan för jul helt enkelt.


Men som sagt.

Tiden räcker inte till.
 idag.

Jag har precis hunnit tränat och duschat efter jobbet,
 nu måste vi iväg till skolan för den yngste sonens klass ska hålla julshow för en hel matsal med föräldrar.

Så ja..
jag kommer in i morgon igen.

Lediga morgon dag jag längtar redan.







1 kommentar:

  1. Ja, visst är det härligt med snön nu men nu får det allt sluta för vi kommer knappt ut och det är ju lite läskigt i trafiken. Glad att jag hann hem från Sthlm igår iallafall.
    Hoppas du får mer tid imorgon att skriva av dig lite!
    Kraaam, Judita

    SvaraRadera