tisdag 4 december 2012

pepparkakor

Jag har precis kommit hem.
Möte i stan och barnen fick stanna hemma i soffan och mysa.

Studiedag.

Nu blir det falukorv och makaroner.
Jo men visst verkligheten liksom .)
Efter det är det sagt att vi ska baka pepparkakor.
Jack har redan placerat ut formar över hela köksbänken.

Vi måste äta först säger jag till honom.
Jag vet, jag vet svarar han men fortsätter plocka fram fler och fler formar.
Så jag ska ta med mig kameran och fota det hela så kikar jag in här igen.
Snön fortsätter falla från vit himmel.
Snö och pepparkakor.
Jo jag försöke.
 få till så mycket julstämmning det bara går.


Pinned Image


Kram till er så länge.

9 kommentarer:

  1. Men vilken fin beskrivning på en helt vanlig dag. Att fylla den med pepparkaksbak är ju perfekt! Men att ni tjuvstartar med studiedag så här i december!!!! UNDERBART!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej fina.
      Ja pepparkaksbak är trevligt.
      Själv gillar jag ju helst Nyåkers köpta.. eller så skulle man ha gjort egen deg som du min vän.. lite för lat var jag.. :)

      KRAM!

      Radera
  2. Härligt med pepparkaksbak! Å mer julstämning än så här kan vi inte få...
    Här fortsätter snön att vräka ner!! Kramis Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja hjälp vad det snöar.. helt galet ju.

      Kram till dig!

      Radera
  3. Tycker det går finfint hos er. Här finns en deg men inga kakor. Det äts av degen, men ingen har orkat baka ;)


    Falukorv och makaroner? To die for. Jag skulle kunna göra något riktigt dumt för att få sätta tänderna i en falukorv.

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jag skrattar för mig själv.. riktigt dumt för en falukorv.. haha

      när jag bodde i Florida och min syster var där i ett år så var det enda hon ville ha av en kompis till mig som skulle hälsa på från Svea.. en falukorv!!
      haha.. han hade med sig en frusen korv i väskan när han kom. ( ja den var inte frusen längre en kall ) och hon var bra nöjd systern min ;))

      KRAM!!

      Radera
  4. Det blir falukorv å mackisar här idag. Det är verkligen smaskens!

    SvaraRadera