måndag 3 december 2012

Snö och fjällen feeling

Ja den stannade.
Snön.

Jag var helt hänförd hela dagen.. att den kom sådär som på film den första advent och att den stannade.
Tack snön.
snow

Det blir så himla mycket vackrare ute.
och lugnare.
Känner ni det?
Det är som om snön lägger sig som ett lugnt täcke över stressen.
För mig.

I alla fall för mig.

snowing

Köpte på mig en fin ny ljusstake igår.
Och när mina andra bloggvänner går loss på Netto.. .)
Så gick jag loss på Citygross.
Ja men visst.
30:-
Nu står den där så tjusigt så.
*


Men nej jag har inte tid med detta, sitter faktiskt med vinterkängorna på.. ska till jobbet och med -14 grader skippar jag klackarna i dag minsann.

Ni?
vad gör ni en kall vinterdag i December?


KRAM



6 kommentarer:

  1. Själv sitter jag med kaffekoppen och kikar ut på stora snöflingor som singlar ner....och tänker att vi måste bo i världens vackraste land :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Gomorron!

    Vi har inte fått så mycket snö ännu men nu singlar det ner puder (trodde inte att nederbörd var aktuellt vid -8°...) och det är som du säger; lugnet lägger sig med flingorna! Jag sitter med mina varma UGGs på mig för jag misstänker att det INTE är så varmt på jobbet idag... Brrr...

    Och du. Den där ljustaken. Värsta fyndet, ju! Ha en bra måndag finaste! Nu till jobbet! :) /L

    SvaraRadera
  3. Vackert! Vi har haft snö i någon vecka nu och jag är fortfarande förundrad över hur magiskt allt ser ut!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. jag vill också ha fjällenfeeling! Frysa lite, komma in, värma mig, kanske göra en brasa. Knarr under skorna. Se utebelysningen glittra lite.

    Tända ljus.

    Du värmer mitt hjärta iallafall!

    xx

    SvaraRadera
  5. Åh, så fina bilder! Men jag gillar ju inte snön ;-)...

    SvaraRadera
  6. Allt blir liksom lite mjukare med snö. Kram!

    SvaraRadera