fredag 21 december 2012

när man måste ta tag i det bara

Jag sover så djupt att jag inte vaknar när mannen går upp.
Jag sover så djupt att jag inte hör när de alla äter frukost tillsammans i ett kök fullt av stök.
Jag sover så djupt att dottern till slut måste väcka mig med att knacka på mig, putta lite på mig och fråga snällt om jag kan fläta hennes hår innan hon går till skolan.

Så djupt.


Och nu är det dags.
Dags att ta tag i allt.
Samtidigt som jag plockar upp strumpor från golvet (vad är det med alla dessa strumpor!?!?)
 stoppar  i en maskin  tvätt, skriver inköpslista, sms:ar med min syster Sandra, städar barnens badrum och sjunger med till Tyrone Wells så slår pulsen lite lugnare ändå.
Lugnare än i går.
Jag har en klapp kvar, jag har ett kylskåp som är fullkomligt tomt och en tvättstuga som är fullkomligt full.

Ändå.

Lugnare idag än i går.

För nu är det ju så.
Att det är jul.
 på rikigt.
Jag är ledig, barnen är lediga från och med om en timme och mina älskade syskon kommer (ja en del av dem bara men ändå älskade syskon liksom)
Så det är nu.
Nu som jag borde byta dessa slitna gamla mjukis byxorna jag har på mig mot något lite lite tjusigare och det är nu jag borde kamma håret, sätta mig i bilen och göra det där sista jag ju hade på listan.

Ja det är nu jag borde göra så.
För det är ju som sagt snart jul på rikigt.



På Riktigt.
Önskar att vi alla kunde ta en glöggkväll tillsammans!!

Ta hand om er.



2 kommentarer:

  1. Jamen, jag kommer på stört!
    Bara för att jag själv ska ha lite mer att göra i min julledighet som varat i 25 minuter, så bjöd jag hem min chef o hans familj på middag. Jättebra idé DÅ, men nu... Det kommer att bli jättetrevligt, det är inte det, men jag städade till 01.30 igår o nu står jag i ett kök fullt av puttrande grytor. Klyftigt. Not.
    Och du, som också är så busy, glöm nu inte att hämta nåt som väntar på dig... ;-)
    Kram fining!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. vet du.
      Vet du att jag till slut fick mannen att köra och hämta ett paket till mig.
      Vet du.
      Vet du att jag stod med pulsen i halsen när jag öppnade det.
      vet du att det tårades i mina ögon när jag läste den fina lappen du lagt i paketet.
      Vet du!
      Vet du att jag är så tacksam över dig.
      Och så galet glad över vad du väljer att göra för mig.
      Mig.

      KRAM KRAM KRAM KRAM!!!!!

      Radera