fredag 21 december 2012

när man inte finner ord.

Jag vet ju att livet bara förändrats till det bättre.

Bara bättre.

Sen jag började blogga.

Och idag.

Mitt i allt städande, tvättande, sms:ande, tv-spelande, glöggdrickande, matshoppande och plock, plock, plockande..

Mitt där.


PHOTOGRAPHY BY OLIVER SCHWARZWALD


Då kör min man till Konsum för att hämta ett paket som kommit till mig.
Från en tjej jag säkert aldrig hade träffat om det inte var för bloggen.
(eller jo kanske.. vissa människor är liksom menade för varandra)

Och hon som skickar det finaste av paket till mig..
vem är hon?
vad gör hon?
(bor hon kvar i samma tvåa..vad jobbar hon med... .)

Jag kan inte låta bli att känna galenskap i mitt hjärta.. i min själ.
Där någon helt annanstans.. finns en fin blond tjej som tänkt på mig.

På mig.!

Jag kan vara lite vulgär ibland.. och säga saker som -
Om hon var här skulle jag tok krama henne och kanske hångla upp henne i ett hörn.
Så ska jag ju inte säga..kan jag ju inte säga.. vill ju inte skrämma bort någon.. och allra minst henne. :)
men ni fattar.
Hon berör.. jag gillar henne.
Massor.
Mer.

Min bilder

Där är hon.
Tjejen som jag egentligen inte känner.
Men känner ändå.
Där är hon,
Som skriver de finaste små lapparna i ett paket för bara mig.
Hon.


Av mig får hon just nu dessa:



Jag kan inte visa idag vad hon skickade.
Mörkret vänner. 
Mörkret.

Men i morgon.

I morgon innan sista klappen fixas ( ja jag vet skulle gjort det idag!)
Innan bror kommer med sin högljudda underbara fru.
Innan syster kommer med sin mage full av bebis innan allt sånt..

då ska jag visa er.

Visa er den finaste julklappen hittills.
finaste kanske alltid.
På sitt sätt.

Ta hand om er.





16 kommentarer:

  1. Oj, spännande! Och fantastisk, den här bloggvärlden, på sitt sätt♡

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt och jag är inte förvånad- har själv hittat underbara människor i bloggvärlden och du är ju en av dem! Ska bli kul att se i morgon såklart vad det var i paketet. Men bara gesten och tanken- är ju finare än fint!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad snällt skrivet.
      Ja visst blir det spännande att se i morgon.. men som du säger.. bara gesten i sig.. så fint.
      Ta hand om dig finaste Ida!

      KRAM!!

      Radera
  3. så vackert gjort !!


    ni verkar ju vara två underbara människor båda två...:)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. och du då! lika underbar du isf!!!
      Kram till dig!!

      Radera
  4. väldigt fint skrivet av dig och hon verkar vara en lika fin person. nyfiken jag blir:) kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      'och ja visst blir du lite nyfiken nu.. visar i morgon ! .)

      Kram till dig!!

      Radera
  5. Så gulligt henne! Och gulligt av dig! Spännande att se vad hon skickat...
    Kram till dig vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja sååå gulligt av henne.
      Och ja nu kan du se vad det var!
      :)
      Kram

      Radera
  6. Vad gulligt av henne och vad fint skrivet av dig!
    Visst är det kul när man fina vänner som man känner att man konectar med direkt,
    Du är en sån man gillar mycket för du verkar vara en fantastisk människa!
    Kram fina du!
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla Helena.
      Och ja visst är det så.. att man bara klickar med vissa.
      Som dig! .)
      Och tur att vi har bloggen då!
      Så tur.
      Kram till dig!

      Radera
  7. Det är sånt här som gör att man når höjder som man inte trodde var möjligt. Mitt i allt, i vardagen, händer det. Vänskap, systerkärlek, vackra ord, pirr i kroppen, att det kan hända. Att det finns så underbara personer.

    Underbart!


    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det så. Så fint.
      Att de finns ja.. lika glad varje gång man möter dem.
      Er.
      Dig.

      Ha det fint.
      Kram

      Radera
  8. Finner inga ord.... Bara glädje. Och tårar. Glädjetårar.
    Kram min fina vän, den var du värd! Judita

    SvaraRadera