torsdag 20 december 2012

hemma

Jag är inte mig själv nu.
Nu när jag kommer hem efter två dagar borta.
Jag har kanske lite stress under skalet jag bär och jag har fruktansvärt ont i min sjuka häl.
Jag är inte mig själv.

Jag pussar visst inte mannen och jag är kort i tonen mot barnen.
Jag måste ut igen, göra om och göra rätt.
Och så måste jag sova.
Då i morgon är väl allt bra igen.
Jag är jag och allt är bra igen.
Och ja i morgon är det visst bara typ 3 dagar fram till jul.
Ja men eller hur.

Galet ju.
Så nu.
Nu tar jag och andas lite till, snörar av mig mina sneakers och kanske tar ett bad.
Först måste jag bara pussa på barnen och tala om hur mycket jag älskar dem, hur gott deras nackar luktar och klappa deras små kinder.
Ja först det och sen bad.

(jag har plockat in de svarta bordet igen och "byggt" ett mega bord inför jul och nyår. tur jag aldrig gjorde av med dem trots allt ;)


Och ni!
Tack för att NI finns, alla fina ord och tankar ni delar med mig.
Alla ni är vad jag verkligen behöver dagar som dessa.

Ta hand om er.

1 kommentar:

  1. Då känner vi oss lika idag!Jag är aldrig mig själv efter att jag jobbat natt! Sur och tvär, så familjen håller sig på sin kant! Men nu ska jag sova och hoppas jag är fit for fight tomorrow!
    Kram fina du!
    Helena

    SvaraRadera