onsdag 19 december 2012

när man är lite sen

Jag åker tidigt från huset som aldrig hinner få all den uppmärksamhet det behöver..
så som tvättas tvätt, dammsugas, plockas upp en och annan (snarare 8!) strumpor som ligger ute på vift, fyllas på i kylen, tvättas i badrummet.. ja ni fattar.

Jag hinner inte.


Vårt badrum.
Mitt och mannens, det hinner jag med lite då jag ändå borstar tänderna, torkar håret eller sminkar mig.
För det är väl helt galet hur jag inte ens kan kissa utan att "göra något vettigt" samtidigt!

Måste vara en sjukdom att putsa kranen samtidigt som jag borstar tänderna.

Och tror att man skulle behöva sluta upp med det ibland.
Eller inte.
.)


I Noels rum är det finast.
Eller finast och finast, renast och mest i ordning.
Han har alltid varit den som tar lekarna till de andra barnens rum för att inte behöva stöka till i sitt eget..
ja men eller hur.
Men ja i morgon tar jag tag i allt.
I morgon kväll nångång efter 20 så får jag ta tag i huset igen.
För på Fredag är det ju avslutning i skolan och sen.
Sen.
På Lördag!

Då kommer ju äntligen min bror och yngre syster med sina familjer hit.
Och då kör vi jul jul jul för hela slanten.


KRAM!!




11 kommentarer:

  1. Städa och fejja...heja heja:-)

    Den där sjukdommen lider nog de flesta av oss tjejer av....jag vet inte hur mycket jag hinner med under tandborstningen...jag ordnar till kuddarna i soffan, tar bort hår ur handfatet, putsar kranen...osv osv.
    Du är inte ensam:-)

    Vad mysigt med ankomst av syskon...du får hälsa dom så mycket, gissar att det är S och S?!

    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Skönt o höra att man inte är ensam då! "Sjukdomen" menar jag. Eller är det nån slags inbyggd kvinnlig ticks att vi ska hinna med så mycket som möjligt på kortast tid:. -Oj! där låg ett par strumpor, och hmmm... måste plocka upp de där dammråttorna, piffa till kuddarna och läsa ett recept, vattna en stackars blomma, samtidigt som man lägger upp håret på spolar!! Typ.
    Och våra män?... Jamen de tycks inte lida av den där sjukan alls. De kan ju bara göra en sak i taget ;-)
    Åh, vad mysigt med syskon o massa folk. Här blir det bara vi fyra. Och DU!!! Du MÅSTE hinna hämta paketet också, jag är minst lika spänd som dej!...
    Kramar! Judita

    SvaraRadera
  3. Fniss, känner så väl igen med i det du skriver. Killarna burkar kalla mig lite skämtsamt för Monica (hon i Vänner som alltid städar)och att min bästa vän är dammsugaren. Ibland känns det som jag tänker för fyra och jobbar för tio. Men nu till jul tänker jag bara minsann ligga på sofflocket och vråla till mannen att hämta praliner och glögg till mig, jag skall inte lyfta ett finger... eller......Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Gud vad snyggt ni har det, badrummet ser verkligen sådär vuxet och lyxigt ut som jag vill ha det. Och sonens rum vill jag gääärna se mer av, der ser så fint ut. Ha en bra dag, kram!

    SvaraRadera
  5. Hihi, låter som om sonen är lik sin mamma :) Jag är en riktigt rörig person som är uppvuxen med den pedant till mamma. Vet inte vem som tyckte det var jobbigast ;)

    Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt badrum!
    Känner igen det där ;) Städar ofta badrummet på morgonen innan jag rusar till jobbet... Typiskt oss kvinnor tror jag :)
    Ha en bra dag och stressa inte för mycket! Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Ja, jag veeet.... Det är helt gaaalet hur man håller på. Jag är precis likadan... Slänger in en maskin tvätt med tandborsten i munnen, viker handdukar när jag kissar, torkar av tvättstället när jag torkar mig efter duschen... En ganska kvinnlig sjuka, kan jag tro.

    Nu laddar jag för sista delen av "Sandhamn". Så mysigt med alla fina sommarmiljöer nu mitt i vintern!

    Ha det bäst! Kram Lena

    Pssst.. fint badrum har du med! :)

    SvaraRadera
  8. Ser att jag inte ens kommenterade ditt badrum för jag var så inne på det där med plockeriet...
    För HALLÅååå!! Fröken inredningsexpert! Hur himla stylish lyxigt badrum har inte DU DÅ??
    Übertjusigt! Bor då på hotell eller??!...
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Du är i gott sällskap - jag fixar alltid med något! Gärna med en tandborste i munnen ;)

    Och ja, inte en prick hos er. Det går ju att äta middag i ert badrum!!

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Hög igenkänning här. Tyvärr...

    Himmel så fint ni har det. Med ett så snyggt hem är det nog ingen som ser lite damm... :)

    SvaraRadera
  11. Haha! Jag tror det är ett kvinnligt syndrom det där med att fixa med något under tiden man borstar tänderna!! Så sjuk igenkänning på den!

    Ert hus är fantastiskt fint! Tittar alltid en extra gång när jag kör förbi (ni bor granne med våra vänner, P & P).

    Ha en fin jul med familjen.
    Kram.

    SvaraRadera