måndag 17 december 2012

Måndag mera måndag

Why is Fiday so far from Monday?
And yet Monday is so close to Friday.
?


Så tänker jag idag.
För det är ju väldigt knasigt hur fort de här helgerna går..

Måndag var det ja.


Och när jag sorterar foton som skall printas ut till väggen i gästrummet.
Då ramlar jag över de här.

Ja men ni ser ju.
Havet i Åhus ligger stilla.
En eka uppdragen på land.
Det var jag och min svägerska C med alla barnen som passade på mellan regnskurarna.

Ja alltså sommar hade inte varit fel.
Inte varit fel just den här Måndagen.



Ja men visst.
Lite salta hav och lite torr sand under mina fötter hade jag inte tackat nej till.
Inte denna Måndag.

Det fortsätter töa där ute, det fullkomligt rinner från taket.
Det är lättare att springa än att gå kan jag tala om.
Var ute med hundarna igår, spände sönder varenda muskel i benen för jag höll på att trilla på alla isfläckar.
5 timmar senare fick jag en impuls att ta en springrunda.
Och jo det är sant, då trillar jag inget alls...
man springer liksom ifrån det hala hela tiden så man har ingen chans att hinna trilla.
.)
det blev inte en så lång runda jag hade tänkt mig.. men ändå.
Rensa hjärnan innan soffan är aldrig fel.



Eller så kan man ju alltid se på bilder från en sommar som aldrig riktigt kom.
En glass som inte riktigt passar mig i smaken eller en son som sitter med havsluft i håret.
Ja det kan man oxå göra en Måndag innan jobb.

.)


Ta hand om er.






10 kommentarer:

  1. Ljuvliga minnen, härliga bilder! Och Åhus verkar gudomligt vackert!
    Kramar! Judita

    SvaraRadera
  2. Det är antagligen det allra bästa man kan göra när den urvackra vintern regnar bort. En vecka innan jul. Dystert, men å andra sidan inte hela världen. Vi tänder ljus och dricker glögg och öppnar klappar och så är det jul iallafall :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hittar hit av en ren slump och slås av vackra bilder och texter som talar. Jag är nog fast här ett tag och vi ses säkert igen.
    Tills dess önskar jag dig en skön sista vecka innan jul.
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh men vad trevligt! du är så välkommen hit och jag hoppas vi ses igen.
      Och jag önskar detsamma till dig.
      En underbar vecka innan jul!!
      KRAM!

      Radera
  4. Kommer aldrig så långt som till Åhus, men där är fint det vet jag... Nä nästa sommar ska jag sova i tält det har jag lovat mig själv och barnen... då blir det Skåne runt kan jag lova. Usch varför lovade jag nu det, jag som avskyr tält? ;)
    Ha det lovely darling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah shit vad du lovar mycket vännen.. men jag har oxå gjort det. INTE skåne runt dock.. hade jag kanske inte fixat ;)
      Men vi var i Simrishamn i somras med syrran och hennes barn. Alla i tält. joråsåatt. whoop whoop!
      .)
      KRAM till dig!

      Radera
  5. Söta gulliga.. Skriver så här i stället för Instagram. Jag ÄR expert på ämnesomsättning rubbning!!! Ohhh.
    Nä men o vad jag gott igenom detta. Framför allt ändras det när man fött barn. Behöver ju inte alls vara så. Nu testas jag pga av upp o ner 2 ggr om åren!!! Så ska det naturligtvis inte vara. Kanske vartannat år...
    Men massor av kvinnor går omkring utan att veta att de ligger fel. Har pratats om på tv o media en hel del. Och det är upp till var o en. När jag fick vårt andra barn och några år efter rasa jag i vikt. Åt allt. Hungrig jämt. Trött . Ja jag vägde nog runt 50 istället för 62 för mina 163 typ. Allt hela sköldskörten opererades bort. Rubb o stubb. Hade jag gått några månader till hade jag fått hjärtinfarkt, njutsvikt..kanske dött!!! Sa doktorn..
    Sen går jag på kontroller 1 gr om året. För ett år sen exakt öka jag enormt! Typ 4-5 kg bara på 2 veckor utan att äta nåt speciellt. Togs prover direkt, blev inlagd.. De är mkt noggranna, kanon, då låg jag helt fel. Fick ny dos på medicinering. Nu råds jag ta prover 1-2 gr om året. Jag äter så mkt annat i medicin väg så det ena kan slå ut det andra. Man blir ju tokigt när man går upp fast man är sååå noga med kosten....!!!
    Börjar komma tillbaka till " min" vikt igen. Mm nä men ändå rätt trivselvikt....Men usch vad det har varit jobbigt. Vill inte och kan inte träna som du. Pga menieres, som jag oxå har..jippi..!!!
    Fler kvinnor skaaa ta provet. Står massor om det här o var. Puss.

    SvaraRadera
  6. Åhus, vilken lycka! Bilderna är fab!

    Glass, havsluft i håret, sommar. Så skönt att titta...snart är vi där igen!


    och jag brukar tänka att det är bra att det är måndag för då är det snart fredag igen ;)

    Kram fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. fina fina du- du är så klok och har så rätt.

      KRAM!

      Radera