söndag 16 december 2012

dimma

Om jag blickar ut från mitt fönster ser jag bara dimma.
Bara dimma.
Det är helt vitt och fluffigt och det ser lite ut som om allt gråter.

Men det gör vi inte idag.
Gråter.
Nej det är 3:e advent, 
ljusen brinner så fint på rad och påminner oss.
Om att snart.
Snart är det jul.


Barnen hoppar runt i pyjamaserna.
Snart ska vi tag i tag i den här dagen.

Snart.

Jag måste bara dricka min kopp kaffe, lyssna lite på Winnerbäck och andas först.
Sen ska vi ta tag i den här dagen.

Söndagen den 3:e advent 2012.


Jag måste köpa de sista klapparna.

Vad köper ni till era män?
Tips där tack.



Jag tar ett varv med kameran.
Det är lite jul nu, på olika ställen i vårt hus.

Där är ett av dem.

En samling med julkulor som har pingviner inuti.
Självklart inköpta i USA. 
de kan det där med pynt.. over there.
.)







Och så sista bilden på det där gästrummet som jag inte fått helt färdigt ännu.
Matta saknas, piff kuddar i någon smutsig senapsgul färg vill jag ha..

(att man alltid får en idé i huvudet men inte fasiken finns det att hitta någonstans!!)

och kanske något ovanför sänggaveln med.. kanske.

Jaja.
Söndag var det ju.
Och vi tar tag i den nu.
Eller hur?

Ta hand om er!






6 kommentarer:

  1. Vilka fina paket! Jag har köpt en klocka och hudvårds systemet Bulldog till min R. Sen blev det lite annat småplock tex t-shirt mm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh ja en klocka är bra, nu har min T redan en..
      åhh det är så svårt.
      Med lite hudvård ja.. kanske ska ta tag i det.
      Tack snälla för tipset!
      KRAM!!

      Radera
  2. Vilka fina paket! I år blev det en after shave till min man.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det förstås..
      en after shave funkar alltid :)

      Kram och tack för tips!

      Radera
  3. Så härliga paket! Sådana vill jag ha ;)

    Piffa är så kul. Jag såg en ljuvlig sammetskudde igår. En sån som jag hade köpt om jag varit själv på shoppingrundan.

    Det är ett stilla regn här idag. Vi tänder ljus och snart blir det lite eggnog from Manolo Blahnik kossorna ;)


    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah jasså från de tjusiga kossorna. man tackar! :))
      Låter underbart hos dig. er.
      Och du vet att jag tänker på dig.

      Sammetskudden till din man då?
      Ha en fin fin dag!
      KRAMAR!

      Radera